pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Retoryka telewizji

Autor książki:

Barbara Sobczak

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 294 s.
Wymiar: 148x237 mm
EAN: 9788323233251
ISBN: 978-83-2323-325-1
ISSN: 05548179
Data: 2018-07-13
pozycja niedostępna

Opis książki:

Książka jest pierwszą w Polsce monografią, której celem jest przedstawienie - w sposób możliwie kompletny - retorycznych wymiarów telewizji. W centrum retoryki telewizji znajduje się pytanie o warunki skutecznych, nastawionych na określony cel zachowań komunikacyjnych. Autorka skupia się na analizie tych wszystkich aspektów, które nadawca medialny (instancja nadawcza) musi wziąć pod uwagę, by zyskać uwagę odbiorców i otworzyć im taką przestrzeń komunikacji, która uczyni ich podatnymi na perswazję. Wszystkie opisane w monografii elementy składają się na propozycję przedstawienia telewizyjnego fenomenu, niezależnie od czasu jego funkcjonowania. Bez względu na to, czy mówimy o czarno-białych obrazach i ograniczonej ofercie programowej, erze telewizji w kolorze i telewizji wyspecjalizowanej, stematyzowanej, czy też telewizji na żądanie, można wskazać właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach koncepcji retoryki telewizji. Retoryka bowiem dostarcza narzędzi, które pozwalają tak samo skutecznie opisywać telewizję epoki broadcastingu, narrowcastingu, jak i slivercastingu.

Książka "Retoryka telewizji" - Barbara Sobczak - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 294 stron i została wydana w 2018 r.