Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 294 s. |
Wymiar: | 148x237 mm |
EAN: | 9788323233251 |
ISBN: | 978-83-2323-325-1 |
ISSN: | 05548179 |
Data: | 2018-07-13 |
Opis książki:
Książka jest pierwszą w Polsce monografią, której celem jest przedstawienie - w sposób możliwie kompletny - retorycznych wymiarów telewizji. W centrum retoryki telewizji znajduje się pytanie o warunki skutecznych, nastawionych na określony cel zachowań komunikacyjnych. Autorka skupia się na analizie tych wszystkich aspektów, które nadawca medialny (instancja nadawcza) musi wziąć pod uwagę, by zyskać uwagę odbiorców i otworzyć im taką przestrzeń komunikacji, która uczyni ich podatnymi na perswazję. Wszystkie opisane w monografii elementy składają się na propozycję przedstawienia telewizyjnego fenomenu, niezależnie od czasu jego funkcjonowania. Bez względu na to, czy mówimy o czarno-białych obrazach i ograniczonej ofercie programowej, erze telewizji w kolorze i telewizji wyspecjalizowanej, stematyzowanej, czy też telewizji na żądanie, można wskazać właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach koncepcji retoryki telewizji. Retoryka bowiem dostarcza narzędzi, które pozwalają tak samo skutecznie opisywać telewizję epoki broadcastingu, narrowcastingu, jak i slivercastingu.
Książka "Retoryka telewizji" - Barbara Sobczak - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 294 stron i została wydana w 2018 r.