Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ASPRA-JR |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 110 s. |
Wymiar: | 160x235 mm |
EAN: | 9788375453560 |
ISBN: | 978-83-7545-356-0 |
Data: | 2012-09-05 |
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Retoryka to sztuka mówienia. Słowo sztuka pokazuje wysoki stopień umiejętności. Słowo sztuka jest bardzo piękne - i wtedy, kiedy myślimy o artyzmie, i wtedy, kiedy myślimy o dobrym rzemiośle. Ale od słowa sztuka pochodzi bardzo zły przymiotnik - to jest słowo sztuczny. Sztuczny to już ?niedobry?. Kiedyś słowo sztuczny znaczyło ?zgodny z regułami sztuki?, ale dzisiaj sztuczny znaczy także ?fałszywy?. Kiedy mówimy o retoryce, często myślimy nie tyle o sztuce, ile o sztuczności; o tym, że robimy coś dla wizerunku, że robimy coś dla pozoru. A także często, że ta retoryka służy nie tyle porozumieniu, ile manipulacji. Więc ta umiejętność nie jest po to, żeby być razem z innymi ludźmi - jak to kiedyś bywało - tylko po to, żeby kogoś gdzieś daleko, tam gdzie on wcale nie chce, zaprowadzić.prof. dr hab. Jerzy Bralczyk Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Książka "Retoryka mediów. Retoryka w mediach" - Małgorzata Marcjalik (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 110 stron i została wydana w 2012 r.