pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Retoryka i wartości

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wyd.: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 340 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323538677
ISBN: 978-83-2353-867-7
Data: 2019-06-27
Cena wydawcy: 41.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki:
- w przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich),
- w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy),
- w przemówieniach motywacyjnych (TEDx),
- w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy),
- w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe),
- w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi, dyskurs marki),
- w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści).

Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach.

******
Rhetoric and Values
The book is concerned with the rhetorical perspective, that is, discovering the mechanisms of persuasion in the process of promoting values in culture. The publication is interdisciplinary in character, it links togethers different areas of creative work and different discourses in the public sphere.

Książka "Retoryka i wartości" - Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 340 stron i została wydana w 2019 r.