Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych. Podejście eksperymentalne
Anna Blajer-Gołębiewska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 266 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788378657972 |
ISBN: | 978-83-7865-797-2 |
Data: | 2019-04-05 |
Opis książki:
Problematyka podjęta w książce dotyczy reputacji przedsiębiorstw, jako czynnika mającego wpływ na zachowania inwestorów giełdowych. Wpisuje się ona w zakres mikroekonomicznej teorii podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe oraz w nurt ekonomii behawioralnej czy tez finansów behawioralnych.
Dotychczasowe teorie, opisujące decyzje inwestorów giełdowych, koncentrowały się głównie na takich determinantach jak wyniki finansowe, napływ nowych informacji, czy też czynniki psychologiczne. Niewiele miejsca w literaturze poświęcono wpływowi reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów giełdowych. Dotychczasowe badania w zakresie reputacji przedsiębiorstw koncentrowały się raczej na budowaniu jej i zarządzaniu nią w kontekście relacji z klientami. Liczba badań dotyczących wpływu reputacji na zachowania i decyzje pozostałych interesariuszy jest znikoma.
Celem niniejszej książki jest wypełnienie tych luk poprzez kompleksową analizę reputacji przedsiębiorstwa: jej definicji, wielowymiarowego wpływu na funkcjonowanie i wyniki organizacji, metod pomiaru reputacji, a także poprzez przeprowadzenie eksperymentu ekonomicznego imitującego warunki giełdowe. Badanie to pozwoli na określenie czynników behawioralnych i społecznych wpływających na postrzeganie reputacji.
Książka "Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych. Podejście eksperymentalne" - Anna Blajer-Gołębiewska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 266 stron i została wydana w 2019 r.