pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych. Podejście eksperymentalne

Autor książki:

Anna Blajer-Gołębiewska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Rok wyd.: 2019
Oprawa: miękka
Ilość stron: 266 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788378657972
ISBN: 978-83-7865-797-2
Data: 2019-04-05
Cena wydawcy: 37.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Problematyka podjęta w książce dotyczy reputacji przedsiębiorstw, jako czynnika mającego wpływ na zachowania inwestorów giełdowych. Wpisuje się ona w zakres mikroekonomicznej teorii podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe oraz w nurt ekonomii behawioralnej czy tez finansów behawioralnych.

Dotychczasowe teorie, opisujące decyzje inwestorów giełdowych, koncentrowały się głównie na takich determinantach jak wyniki finansowe, napływ nowych informacji, czy też czynniki psychologiczne. Niewiele miejsca w literaturze poświęcono wpływowi reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów giełdowych. Dotychczasowe badania w zakresie reputacji przedsiębiorstw koncentrowały się raczej na budowaniu jej i zarządzaniu nią w kontekście relacji z klientami. Liczba badań dotyczących wpływu reputacji na zachowania i decyzje pozostałych interesariuszy jest znikoma.

Celem niniejszej książki jest wypełnienie tych luk poprzez kompleksową analizę reputacji przedsiębiorstwa: jej definicji, wielowymiarowego wpływu na funkcjonowanie i wyniki organizacji, metod pomiaru reputacji, a także poprzez przeprowadzenie eksperymentu ekonomicznego imitującego warunki giełdowe. Badanie to pozwoli na określenie czynników behawioralnych i społecznych wpływających na postrzeganie reputacji.

Książka "Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych. Podejście eksperymentalne" - Anna Blajer-Gołębiewska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 266 stron i została wydana w 2019 r.