Religijnosć nowych mediów
Adam Regiewicz, Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Łukasz Sasuła
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 312 s. |
Wymiar: | 160x225 mm |
EAN: | 9788380198357 |
ISBN: | 978-83-8019-835-7 |
Data: | 2018-01-26 |
Opis książki:
Religijność nowych mediów jest już szóstym tomem serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności realizowanej w ramach projektu badawczego Zakładu Teorii Literatury Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Tym razem autorzy skupiają się na religijnym, mitycznym, rytualnym, a nawet teologicznym wymiarze działania nowych mediów.
Podobnie jak każda religia, także i technologia, wyrażana w szczególny sposób przez nowe media, odnosi się do możliwości przekraczania i zachowania przez człowieka własnej natury. Współczesna technologia staje się manifestacją transcendencji w świecie. Przyjęta przez autorów kryptoreligijna perspektywa pozwala dostrzec związek pomiędzy technologią a teologią, rozumianą jako symboliczna powłoka kultury, do niedawna jeszcze opasająca cywilizację zachodnią. Obie powłoki można potraktować jako rodzaj metanarracji kulturowej, za pomocą której cywilizacje starają się oswoić rzeczywistość i ukierunkować działania człowieka w świecie.
Książka "Religijnosć nowych mediów" - Adam Regiewicz, Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Łukasz Sasuła - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 312 stron i została wydana w 2017 r. Cena 34.02 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.