pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Religijnosć nowych mediów

Dane szczegółowe:
Wydawca: Adam Marszałek
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 312 s.
Wymiar: 160x225 mm
EAN: 9788380198357
ISBN: 978-83-8019-835-7
Data: 2018-01-26
34.02 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Religijność nowych mediów jest już szóstym tomem serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności realizowanej w ramach projektu badawczego Zakładu Teorii Literatury Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Tym razem autorzy skupiają się na religijnym, mitycznym, rytualnym, a nawet teologicznym wymiarze działania nowych mediów.

Podobnie jak każda religia, także i technologia, wyrażana w szczególny sposób przez nowe media, odnosi się do możliwości przekraczania i zachowania przez człowieka własnej natury. Współczesna technologia staje się manifestacją transcendencji w świecie. Przyjęta przez autorów kryptoreligijna perspektywa pozwala dostrzec związek pomiędzy technologią a teologią, rozumianą jako symboliczna powłoka kultury, do niedawna jeszcze opasająca cywilizację zachodnią. Obie powłoki można potraktować jako rodzaj metanarracji kulturowej, za pomocą której cywilizacje starają się oswoić rzeczywistość i ukierunkować działania człowieka w świecie.

Książka "Religijnosć nowych mediów" - Adam Regiewicz, Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Łukasz Sasuła - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 312 stron i została wydana w 2017 r. Cena 34.02 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.