Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Słowo obraz terytoria |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 200 s. |
Wymiar: | 140x220 mm |
EAN: | 9788374539616 |
ISBN: | 978-83-7453-961-6 |
Data: | 2010-04-07 |
Opis książki:
W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.
Książka "Religia, media, mitologia" - Józef Majewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Słowo obraz terytoria. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2010 r.