pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Religia, media, mitologia

Autor książki:

Józef Majewski

Dane szczegółowe:
Wydawca: Słowo obraz terytoria
Rok wyd.: 2010
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 140x220 mm
EAN: 9788374539616
ISBN: 978-83-7453-961-6
Data: 2010-04-07
Cena wydawcy: 35.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.

Książka "Religia, media, mitologia" - Józef Majewski - oprawa miękka - Wydawnictwo Słowo obraz terytoria. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2010 r.