Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej
Adrianna Sarnat-Ciastko
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Libron |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 296 s. |
Wymiar: | 160x230 mm |
EAN: | 9788365705426 |
ISBN: | 978-83-6570-542-6 |
Data: | 2018-02-20 |
Opis książki:
Dr Adrianna Sarnat-Ciastko
adiunkt Zakładu Psychoprolaktyki, członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej Wydziału Pedagogicznego Akademii im. J. Długosza w Częstochowie, pełnomocnik Rektor AJD ds. tutoringu, tutor. Autorka m.in. monografii Tutoring w polskiej szkole oraz kilkudziesięciu recenzowanych artykułów naukowych. Redaktorka publikacji Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły. W zakresie jej zainteresowań naukowych znajdują się: edukacyjny wymiar analizy transakcyjnej, edukacja alternatywna oraz personalizacja kształcenia.
Oryginalność tej pracy polega nie tylko na podjęciu problematyki związanej z tutoringiem
jako stosunkowo nową i mało znaną w Polsce metodą pracy dydaktyczno-wychowawczej, ale też na osadzeniu części badań w perspektywie edukacyjnej analizy transakcyjnej, a więc również relatywnie "niszowej" koncepcji psychologicznej mającej zastosowanie w pedagogice. [...] Autorka [...] ukazała w pełni swoje przygotowanie merytoryczne dotyczące analizy transakcyjnej oraz metodologiczne w zakresie prowadzenia badań ilościowych. [...] Pracę, mimo jej szczegółowości, wielowątkowości i obszerności, dobrze się czyta, co najlepiej świadczy o opanowaniu przez Autorkę - na wysokim poziomie - sztuki pisania prac naukowych.
Dr hab. Dorota Pankowska
prof. UMCS
Strategia badań przyjęta przez Autorkę [...] pozwoliła czytelnikowi na zapoznanie się z sytuacją tutoringu w Polsce, a także poprzez analizę różnic między grupami posługującymi i nieposługującymi się tą metodą umożliwiła ukazanie jej pozytywnych efektów. [...] Adrianna Sarnat-Ciastko wykazała znajomość obszernej literatury przedmiotu, umiejętność stawiania pytań badawczych i hipotez, przyjęła trafną strategię badań i bardzo starannie opracowała ich wyniki. Szczególnym walorem pracy jest stworzenie własnych metod badawczych na podstawie przyjętej teorii analizy transakcyjnej.
Prof. dr hab. Maria Braun-Gałkowska
Książka "Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej" - Adrianna Sarnat-Ciastko - oprawa miękka - Wydawnictwo Libron. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2017 r.