pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Relacje polsko-rosyjskie. Rola mediów masowych

Dane szczegółowe:
Wydawca: ASPRA-JR
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 110 s.
Wymiar: 140x200 mm
EAN: 9788375452655
ISBN: 978-83-7545-265-5
Data: 2012-04-02
Cena wydawcy: 24.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Media masowe stanowią we współczesnej Polsce siłę trudną do przecenienia. Czwarta władza (a w opinii niektórych obserwatorów polskiej sceny politycznej - nawet pierwsza) wydaje się być szczególnie predestynowana do tego celu. Nieco inna jest w sposób oczywisty pozycja środków przekazu w Rosji, gdzie nadal państwo jest głównym ich dysponentem, co jednak ujmuje wiarygodności działaniom instytucji medialnych. Niemniej, to środki przekazu obu państw powinny przejąć na swe barki ciężar poprawy klimatu w polsko-rosyjskich (czy też rosyjsko-polskich) relacjach. Misja ta mieści się bowiem dobrze w funkcjach: informacyjnej, edukacyjnej i objaśniającej, tak charakterystycznych dla środków masowego przekazu, a zaufanie jakim jednak i Polacy, i Rosjanie darzą instytucje medialne, stwarza dobrą po temu podstawę. Dlatego też, mimo nadal istotnych różnic, jeśli chodzi o pozycję mediów w systemach społeczno-politycznych Polski i Rosji, należy aktywnie zabiegać o ich włączenie się w proces normalizacji stosunków wzajemnych.

Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Książka "Relacje polsko-rosyjskie. Rola mediów masowych" - Janusz Adamowski, Łukasz Szurmiński - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 110 stron i została wydana w 2009 r.