Rekreacyjna rewolucja w grach wideo. Przekształcanie się gier wideo i ich graczy
Jesper Juul
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Rok wyd.: | 2023 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 294 s. |
EAN: | 9788323148647 |
ISBN: | 978-83-2314-864-7 |
Data: | 2024-05-10 |
Opis książki:
Przekład - Krzysztof Abriszewski, Paweł Gąska, Adrian Zabielski
Redakcja naukowa oraz naukowe opracowanie przekładu - Krzysztof Abriszewski, Paweł Gąska, Adrian Zabielski
Pierwsze gry wideo stworzono dla szerokiej publiczności, ponieważ nie istniała jeszcze wyodrębniona grupa w postaci wyspecjalizowanych graczy. Pomiędzy latami osiemdziesiątymi z grami na automaty a dniem dziesiejszym gry wideo dojrzały jako medium, wykształcając szeroki wachlarz konwencji, budując wyspecjalizowaną bazę fanów... i zrażając wielu graczy.
Rekreacyjna rewolucja w tytule niniejszej książki oznacza czas przełomowy w historii gier wideo, w którym na nowo odkrywa się prostotę wczesnych gier, gdy jednocześnie nowe, bardziej elastyczne projekty pozwalają lepiej wpasować gry wideo w życie graczy. Gry ulegają głębokiemu przekształceniu, a wraz z nimi nasze wyobrażenie o tych, którzy w nie grają. To czas, gdy uzmysławiamy sobie, że w gry wideo może grać każdy.
Jesper Juul, Rekreacyjna rewolucja w grach wideo
Prezentowana książka stanowi drugą pozycję z serii wydawniczej Kultura Współczesności. Mamy nadzieję, że ze względu na jej punkt wyjścia - rozbieżność między rozpowszechnionym stereotypem gracza (właśnie jako gracza zagorzałego), a tym, kto faktycznie gra w gry cyfrowe, jakie tytuły wybiera oraz ile czasu im poświęca - okaże się interesująca zarówno dla zapalonych graczy, jak i dla osób, które myślą o sobie jako o niegrających.
Książka "Rekreacyjna rewolucja w grach wideo. Przekształcanie się gier wideo i ich graczy" - Jesper Juul - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Książka posiada 294 stron i została wydana w 2023 r.