Reklama a frazeologia. Teksty reklamowe jako źródło nowych frazeologizmów
Anna Lusińska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 134 s. |
Wymiar: | 145x210 mm |
EAN: | 9788376116129 |
ISBN: | 978-83-7611-612-9 |
Data: | 2008-06-16 |
Opis książki:
Praca będąca przedmiotem niniejszej recenzji stanowi dojrzałe studium naukowe (...). Autorka objawia się jako doświadczony znawca problematyki, jaką w przedłożonej pracy przedstawia. Jest to studium doskonale opracowane zarówno pod względem merytorycznym, jak i formalnym, starannie wykończone we wszystkich szczegółach.
Autorka omawia m.in. powiązania reklamy z kulturą. Reklamy wykorzystują najpopularniejsze historyczne porzekadła, strofy poetyckie, cytaty z najpo-czytniejszej beletrystyki i deformują ją na użytek reklamowania określonych produktów. W ten sposób oddziaływają negatywnie na literacką polszczyznę.
Fragmenty z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Piskozuba
Książka "Reklama a frazeologia. Teksty reklamowe jako źródło nowych frazeologizmów" - Anna Lusińska - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 134 stron i została wydana w 2010 r.