pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Redundancja w mediach. Studium pragmalingwistyczne

Autor książki:

Agnieszka Kula

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 320 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788323231813
ISBN: 978-83-2323-181-3
Data: 2017-07-17
pozycja niedostępna

Opis książki:

Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami (np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach, wyjętym z codziennego użycia - a więc "rokującym" jako termin. Prześledzenie redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach. Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i sprzyjać jego hermetyczności.

Książka "Redundancja w mediach. Studium pragmalingwistyczne" - Agnieszka Kula - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 320 stron i została wydana w 2017 r.