Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2017 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 320 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323231813 |
ISBN: | 978-83-2323-181-3 |
Data: | 2017-07-17 |
Opis książki:
Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami (np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach, wyjętym z codziennego użycia - a więc "rokującym" jako termin. Prześledzenie redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach. Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i sprzyjać jego hermetyczności.
Książka "Redundancja w mediach. Studium pragmalingwistyczne" - Agnieszka Kula - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 320 stron i została wydana w 2017 r.