pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

(Re)definicja pojęcia tabu medialnego

Autor książki:

Sławomir Sroczyński SDS

Dane szczegółowe:
Wydawca: Petrus
Rok wyd.: 2022
Oprawa: miękka
Ilość stron: 332 s.
Wymiar: 16x22.5 mm
EAN: 9788377206652
ISBN: 978-83-7720-665-2
Data: 2022-03-14
48.53 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Autor książki zasadnie kwestionuje powszechne przekonanie, że „media są przestrzenią bez tabu”. Oczywiście stopień „tabuizacji” zależy od ich rodzaju, gatunku czy kanału, ale ograniczenia wynikające z przyczyn kulturowych, politycznych,ekonomicznych czy prawnych są w środkach przekazu w większym lub mniejszym zakresie obecne. Dotyczy to również (a może zwłaszcza) prasy informacyjno-publicystycznej, która stała się (z niewielkimi odstępstwami) przedmiotem nowatorskichbadań Autora. Podkreślam tu nowatorstwo przedsięwzięcia, ponieważ „tabu” w mediach było dotąd nie tylko nie analizowane, ale nawet nie dostrzegane ze względu na absolutną rzekomo wolność wypowiedzi, jeśli nie naruszają one norm prawa karnego lub kodeksu cywilnego. A tymczasem w publikacjach o polityce, gospodarce i kulturze nie brak tematów z różnych (nie tylko jurydycznych, ale też obyczajowych) powodów wyłączonych i pomijanych – w tym tematów tabu.prof. dr hab. Jerzy Jastrzębski Autor publikacji podjął się ambitnego zadania opracowania interdyscyplinarnych źródłowych podstaw oraz teoretyczno-naukowych ram do badania obecności i funkcjonalności tabu medialnego. Dopiero w takim kontekście badawczym możnaodpowiedzialnie dokonywać zarówno prób identyfikowania tabu w mediach, ich kategoryzacji i empirycznego pokazywania ich egzemplifikacji. Takie autorskie podeście do problematyki tabu w mediach wymagało solidnego przygotowania i interdyscyplinarnej wiedzy na ten temat, przemyślanej metodologii kwerendalnej, przygotowawczej i badawczej podjętego problemu, a także analityczno-syntetycznych analiz porządkujących pojęcie tabu, jego medialne kategorie i praktyczną funkcjonalność w mediach i poprzez media. ks. prof. dr hab. Michał Drożdż

Książka "(Re)definicja pojęcia tabu medialnego" - Sławomir Sroczyński SDS - oprawa miękka - Wydawnictwo Petrus. Książka posiada 332 stron i została wydana w 2022 r. Cena 48.53 zł. Zapraszamy na zakupy!