Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 344 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788301206475 |
ISBN: | 978-83-0120-647-5 |
Data: | 2019-05-30 |
Opis książki:
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
"Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (...) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań."
prof. dr hab. Adam Sagan
"Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji."
dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej
"Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu."
Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com
Książka "Rebranding. Strategiczna zmiana dla organizacji" - Barbara Mróz-Gorgoń - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 344 stron i została wydana w 2019 r.