Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytetu Rzeszowskiego |
Format: | |
Ilość stron: | 76 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788379960859 |
Data: | 2025-01-24 |
7.35
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Muzyka najnowsza to temat niezwykle ważny i aktualny w rozwoju nowoczesnego społeczeństwa. Miejsce muzyki czy szerzej – sztuki i jej rola we współczesnym życiu były i są przedmiotem dyskusji i konferencji naukowych w wielu szacownych gremiach. Wiąże się to również z ogólnoświatową tendencją włączania w coraz większym zakresie sztuki – w tym muzyki – do wszystkich szczebli edukacji ogólnokształcącej. Założeniem skryptu jest przybliżenie skomplikowanego procesu rozwoju muzyki polskiej II połowy XX w., ale ujęte w skondensowanej i przejrzystej formie, obejmujące najważniejszych kompozytorów, ich zainteresowania twórcze, jak również uwarunkowania oraz przemiany społeczno-polityczne, jakie miały miejsce w Polsce.Skrypt może być wykorzystany na wydziałach edukacji artystycznej uniwersytetów w ramach zajęć z historii muzyki, literatury muzycznej, analizy dzieła muzycznego oraz w szkolnictwie muzycznym drugiego stopnia.
Ze wstępu
E-book „Realia muzyki polskiej w drugiej połowie XX i na początku XXI wieku” - Wydawca: Uniwersytetu Rzeszowskiego. Cena 7.35 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Słowo wstępne 7
ROZDZIAŁ I. Sytuacja polskiej awangardy muzycznej II połowy XX i początku XXI wieku. Warunki społeczno-polityczne oraz główne tendencje rozwojowe polskiej twórczości kompozytorskiej 9
ROZDZIAŁ II. Twórczość kompozytorów polskich wobec głównych nurtów europejskich 39
1. Folkloryzm 39
2. Neoklasycyzm 51
3. Dodekafonia i serializm 56
4. Muzyka elektroniczna i konkretna 63
Bibliografia 72
Spis przykładów muzycznych 76
ROZDZIAŁ I. Sytuacja polskiej awangardy muzycznej II połowy XX i początku XXI wieku. Warunki społeczno-polityczne oraz główne tendencje rozwojowe polskiej twórczości kompozytorskiej 9
ROZDZIAŁ II. Twórczość kompozytorów polskich wobec głównych nurtów europejskich 39
1. Folkloryzm 39
2. Neoklasycyzm 51
3. Dodekafonia i serializm 56
4. Muzyka elektroniczna i konkretna 63
Bibliografia 72
Spis przykładów muzycznych 76