Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Rok wyd.: | 2009 |
Ilość stron: | 158 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373784734 |
ISBN: | 978-83-7378-473-4 |
Data: | 2010-04-21 |
Opis książki:
Autorzy uwzględniają różne aspekty związane z zachowaniem polskich konsumentów wobec kryzysu gospodarczego, wśród których na szczególną uwagę zasługują:
-postawy konsumentów wobec kryzysu,
-zachowania polskich konsumentów na rynku dó i usług w czasach kryzysu,
-wpływ kryzysu na czas wolny i jego zagospodarowanie,
-rola szarej strefy w zaspokajaniu potrzeb polskich konsumentów/gospodarstw domowych w warunkach kryzysu gospodarczego,
-wpływ zmian wartości majątku na decyzje w sferze konsumpcji,
-problem zadłużenia gospodarstw domowych i upadłości konsumenckiej,
-możliwości aktywizacji zawodowej osób dotkniętych utratą pracy.
Podkreślić należy, że w publikacji zaprezentowano wyniki badań własnych, a także wykorzystano wiele cennych danych wtórnych.
Książka "Reakcje polskiego konsumenta na kryzys gospodarczy" - Teresa Słaby (red.) - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 158 stron i została wydana w 2009 r.
Spis treści:
1. POSTAWY POLSKICH KONSUMENTÓW W KRYZYSIE (Teresa Słaby)
1.1. Charakterystyka postaw wobec kryzysu
1.2.Reakcje konsumentów na kryzys
2. POLSKI KONSUMENT NA RYNKU DÓBR USŁUG W CZASACH KRYZYSU (Mirosława Janoś-Kresło)
2.1.Zmiany w konsumpcji gospodarstw domowych
2.2.Ograniczenie korzystania z usług świadczonych odpłatnie
2.3.Stosunek do wykonywania prac we własnym zakresie
3. CZAS WOLNY A KRYZYS - SZANSE I ZAGROŻENIA (Małgorzata Bombol)
3.1.Paradygmaty czasu wolnego
3.2.Zachowanie w czasie wolnym
3.3.Czas wolny a kryzys
4. ROLA SZAREJ STREFY W ZASPOKAJANIU POTRZEB POLSKICH KONSUMENTÓW W WARUNKACH KRYZYSU GOSPODARCZEGO (Bogdan Mróz)
4.1.Funkcje i znaczenie szarej strefy w zaspokojeniu potrzeb gospodarstw domowych
4.2.Rola pracy nierejestrowanej w Polsce
4.3. Rola szarej strefy w zaspokajaniu potrzeb polskich konsumentów i gospodarstw domowych w dobie kryzysu gospodarczego
5. WPŁYW ZMIAN WARTOŚCI MAJĄTKU NA DECYZJE W SFERZE KONSUMPCJI (Krzysztof Maliszewski)
5.1.Efekt majątkowy w teorii ekonomii i badaniach empirycznych
5.2.Zmiany cen aktywów gospodarstw domowych w ostatnim okresie - boom i zapaść
5.3.Badania efektu majątkowego na poziomie mikro w polskich miastach w okresie kryzysu
6. UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA JAKO EFEKT NADMIERNEGO ZADŁUŻANIA SIĘ (Anna Dąbrowska)
6.1.Skłonność Polaków do oszczędzania i zadłużania się
6.2.Problem nadmiernego zadłużania się konsumentów
6.3.Problem niewypłacalności osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej
6.4.Upadłość konsumencka w opinii Polaków
7. AKTYWIZACJA ZAWODOWA OSÓB DOTKNIĘTYCH KRYZYSEM GOSPODARCZYM (Rafał Kasprzak)
7.1.Zróżnicowanie przestrzenne bezrobocia w Polsce
7.2.Działania aktywizujące w ujęciu regionalnym
7.3.Formy aktywizacji zawodowej w opiniach gospodarstw domowych
7.4.Możliwości finansowania wybranych form aktywizacji zawodowej ze środków UE
SUMMARY