pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Raport o stanie edukacji muzealnej. Suplement cz. 1

Autor książki:

Marcin Szeląg

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 168 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788324226191
ISBN: 978-83-2422-619-1
Data: 2014-12-11
Cena wydawcy: 39.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tom pierwszy składa się z wypowiedzi pracowników muzeów w Polsce na temat edukacji muzealnej. Część pierwsza to zapis dyskusji środowiska edukatorów muzealnych, w której ogniskują się główne problemy przed jakimi w praktyce stają osoby zajmujące się edukacją muzealną. Stanowi ona efekt seminariów problemowych poświęconych muzeom i edukacji zorganizowanych przez Forum Edukatorów Muzealnych w 2012 roku. Dyskusja obejmuje takie zagadnienia jak współpraca wewnątrz muzeów oraz ze szkołami, potrzeba profesjonalizacji edukacji muzealnej, jej teoretycznych podstaw, oczekiwań publiczności, poszerzanie pola oddziaływania edukacji, marketingu w muzeum, kwestii bezpośrednio wpływających na jakość edukacji w praktyce muzealnej. Ponadto składają się na nią komentarze muzealników na temat rekomendacji Raportu o stanie edukacji muzealnej w Polsce (2012). Część druga składa się z wywiadów z dyrektorami warszawskich muzeów i galerii na temat edukacji muzealnej. Swoje poglądy na temat tego czym jest edukacja muzealna, jakie są jej cele i rola, kim jest edukator, a także planów rozwoju edukacji prezentują dyrektorzy m.in. Muzeum Narodowego, Zamku Królewskiego, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Centrum Sztuki Współczesnej.

Tom drugi rozwija wnioski Raportu o stanie edukacji muzealnej w Polsce, konkluzje dyskusji na jego temat prowadzonych w środowisku muzealnym oraz uwzględnia opinie i uwagi na temat edukacji formułowane przez dyrektorów muzeów. Poprzez pryzmat teoretycznych studiów poświęconych edukacyjnemu wymiarowi muzeów omawiane są takie kwestie jak modele edukacji realizowane w polskich muzeach, zagadnienia edukacyjnego wymiaru wystaw, komunikacji, interpretacji, partycypacji. Ukazanie praktycznej strony tych zagadnień w świetle teoretycznych studiów muzealnych służy wskazaniu najważniejszych obszarów problemowych, których rozwój pozwala na zmiany muzeów, wspomagając ich otwarcie na edukację. Tom zamyka propozycja rozwoju obecnej jak i przyszłej kadry muzeów, której celem jest wzmocnienie wiedzy, kompetencji i umiejętności muzealników na rzecz pełniejszego wykorzystania potencjału edukacyjnego muzeów w Polsce.

Książka "Raport o stanie edukacji muzealnej. Suplement cz. 1" - Marcin Szeląg (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 168 stron i została wydana w 2014 r.

Spis treści:

MARCIN SZELĄG
Wprowadzenie

CZĘŚĆ PIERWSZA
MARCIN SZELĄG
Raport o stanie edukacji muzealnej w Polsce. Suplement
MARCIN SZELĄG
Rekomendacje. Główne kierunki rozwoju edukacji muzealnej w Polsce
w opracowaniu uczestników seminariów z cyklu „Raport o stanie edukacji
muzealnej w Polsce. Suplement”
MARCIN SZELĄG
Edukacja muzealna i muzea w opiniach uczestników seminariów z cyklu „Raport
o stanie edukacji muzealnej w Polsce. Suplement”
JEREMIASZ MISIAK
Muzeum jako organizacja usługowa

CZĘŚĆ DRUGA
EMILIA ZDUŃCZYK
O edukacji muzealnej. Wywiady z dyrektorami warszawskich muzeów i galerii
Wywiad z Agnieszką Morawińską, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie
Wywiad z Andrzejem Rottermundem, dyrektorem Zamku Królewskiego w Warszawie
Wywiad z Przemysławem Mrozowskim, zastępcą dyrektora Zamku
Królewskiego ds. naukowych, edukacyjnych, muzealnych i zbiorów
Wywiad z Pawłem Jaskanisem, dyrektorem Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Wywiad z Jolantą Gumulą, zastępcą dyrektora ds. muzealnych Muzeum
Łazienek Królewskich w Warszawie
Wywiad z Fabio Cavallucci, dyrektorem Centrum Sztuki Współczesnej
Wywiad z Hanną Wróblewską, dyrektor Zachęty Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie
Zakończenie