pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Radio. Historia i współczesność

Dane szczegółowe:
Wydawca: Ośrodek Badania Rynku Sztuki Współczesnej
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 234 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788389430137
ISBN: 978-83-8943-013-7
Data: 2008-12-04
pozycja niedostępna

Opis książki:

Takiego ujęcia zagadnienia dotąd brakowało w polskojęzycznej literaturze przedmiotu; tym samym autorzy oddają do rąk czytelników szeroko zakrojone kompendium: przewodnik po najważniejszych zagadnieniach związanych z radiofonią, przede wszystkim polską.
W publikacji przedstawiono, w układzie chronologicznym, „wielką radiową rewolucję”, która dokonała się w Polsce po 1989 roku. Książka przybliża też najważniejsze regulacje prawne, na których podstawie radio w Polsce może funkcjonować, tworząc jedną z prężnie rozwijających się gałęzi gospodarki – branżę medialną. Jej czytelnik będzie zatem mógł poznać nie tylko dzieje tego medium i zagadnienia współczesnej radiofonii, lecz i zasady rządzące reklamą radiową, wraz z praktycznymi wskazówkami co do pracy w radiu i radiowej agencji reklamowej.
Książka ma być pomocna w zrozumieniu mechanizmów działania radia, roli oraz miejsca reklamy we współczesnej radiofonii publicznej i komercyjnej. Autorzy opisują struktury redakcji właściwe stacjom radiowym różnego typu, wskazując na różnice między nadawcami publicznymi i komercyjnymi, a w aspekcie technicznym – na różnice między rozgłośniami: ogólnopolską, regionalną i lokalną. Wśród zagadnień związanych z marketingiem prezentują znaczenie promocji i sprzedaży czasu antenowego dla prawidłowego funkcjonowania oraz rozwoju radia.
Uzupełnieniem syntetycznego przeglądu tych zagadnień jest słownik, obejmujący terminy najważniejsze i najczęściej spotykane w działalności dziennikarskiej i reklamowej, oraz spis lektur, które warto polecić wszystkim zainteresowanym tematyką podjętą w publikacji.

Książka "Radio. Historia i współczesność" - Wiesława Kubaczewska, Marcin Hermanowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Ośrodek Badania Rynku Sztuki Współczesnej. Książka posiada 234 stron i została wydana w 2008 r.