Rachunkowość przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych cz. 2
Roman Niemczyk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2001 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 242 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788371746611 |
ISBN: | 83-7174-661-X |
Data: | 2005-10-24 |
Opis książki:
Część II Książka jest przeznaczona do szerokiego kręgu czytelników, którzy poznali podstawy rachunkowości. Obejmuje zagadnienia rachunkowości przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, które połączone stanowią integralną całość i spójność. Książka w sposób przystępny i zrozumiały wyjaśnia podstawowe kwestie i procedury dotyczące rachunkowości przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych funkcjonujących w gospodarce rynkowej. Zawiera liczne rozwiązane przykłady, tabele i wykresy. Poszczególne działy kończą się zadaniami do samodzielnego rozwiązania, jak też zagadnieniami kontrolnymi w celu ugruntowania zdobytej wiedzy. Książka ta jest adresowana zarówno do szerokiego grona praktyków gospodarczych, jak też do uczniów szkół średnich, policealnych oraz studentów studiów z zakresu rachunkowości i finansów. Czytelnik znajdzie w niej skuteczne narzędzia oraz pomysły na wytłumaczenie wielu zjawisk zachodzących w przedsiębiorstwach, które funkcjonują w gospodarce rynkowej. Praktykom pozwoli na to, aby stać się sprawniejszymi menedżerami i osiągnąć z przedsiębiorstwem większe sukcesy, natomiast uczniom i studentom umożliowi lepsze zrozumienie oraz poznanie tajników rachunkowości przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych.
Książka "Rachunkowość przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych cz. 2" - Roman Niemczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 242 stron i została wydana w 2001 r.
Spis treści:
2. PRZYCHODY JEDNOSTKI Z DZIAŁALNOŚCI HANDLOWEJ 8
2.1. Przychody z działalności handlowej 8
2.2. Ewidencja sprzedaży towarów i usług oraz VAT należnego 9
2.2.1. Zasady ogólne ewidencji sprzedaży towarów i usług 9
2.2.2. Ewidencja sprzedaży detalicznej towarów 9
2.2.3. Sprzedaż towarów udokumentowanych fakturami VAT 13
2.2.4. Sprzedaż towarów na raty w placówkach handlu detalicznego 13
2.2.5. Ewidencja sprzedaży fakturowanej towarów i materiałów • 15
2.2.6. Podatek akcyzowy 16
2.2.7. Dostawy wyrobów gotowych z własnej produkcj 17
2.2.8. Ewidencja sprzedaży usług nabywcom krajowym 19
2.2.9. Sprzedaż usług na eksport 20
2.2.10. Import usług 20
2.2.11. Ewidencja sprzedaży towarów na eksport 22
2.2.12. Ewidencja sprzedaży środków trwałych w jednostce handlowej 23
2.2.13. Korekta sprzedaży towarów i usług 25
2.3. Ewidencja czynności zrównanych ze sprzedażątowarów i usług 25
2.3.1. Przekazanie na potrzeby reprezentacji i reklamy 25
2.3.2. Nieodpłatne przekazanie towarów i świadczenie usług 28
2.3.3. Ulga z tytułu zakupu kas fiskalnych 29
2.3.4. VAT w zakładach pracy chronionej 30
3. EWIDENCJA PRZYCHODÓW ZE SPRZEDAŻY TOWARÓW 39
3.1. Sprzedaż hurtowa 39
3.2. Ewidencja sprzedaży artykulów będących przedmiotem skupu 41
3.3. Sprzedaż wysyłkowa towarów 44
3.4. Ewidencja towarów w obrocie tranzytowym 44
3.5. Rozliczenie utargów 47
3.6. Przedpłaty, zaliczki, zadatki 54
3.7. Podsumowanie ewidencji towarów 58
4. OBRÓT TOWAROWY W IMPORCIE I W EKSPORCIE 62
5. WYNIK FINANSOWY 73
5.1. Wynik na działalności operacyjnej 73
5.2. Wynik na operacjach fmansowych 74
5.3. Charakterystyka poszczególnych pozycji rachunku zysków i strat 76
5.4. Koszty działalności operacyjnej 80
5.5. Pozostałe przychody operacyjne 81
5.6. Pozostałe koszty operacyjne 82
5.7. Przychody finansowe 82
5.8. Koszty fmansowe 82
5.10. Straty nadzwyczajne 83
5.11. Obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego 83
6. EWIDENCJA I USTALANIE WYNIKU FINANSOWEGO 84
7. SPRAWOZDANIE Z PRZEPŁYWU ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH 153
8. KALKULACJA KOSZTÓW 158
8.1. Kalkulacja klasyczna 158
8.2. Kalkulacja kosztów metodą ABC 162
9. RACHUNEK OPŁACALNOŚCI LEASINGU 186
9.1. Wprowadzenie 186
9.2. Podział i rodzaje leasingu 187
9.3. Regulacje leasingu w systemie prawa polskiego 189
9.4. Regulacje leasingu w prawie podatkowym 190
9.5. Ocena kondycji finansowej leasingodawców 190
10. FRANCHISING W HANDLU 196
10.1. Pojęcie franchisingu 196
10.2. Cechy franchisingu 197
10.3. Umowa i korzyści z franchisingu 199
10.4. Polskie ustawodawstwo umowy franchisingowej 201
10.5. Podsumowanie 202
11. FACTORING 205
11.1. Pojecie factoringu 205
11.2. Przebieg operacji factoringowej 206
11.3. Odmiany factoringu 207
11.4. Funkcje factoringu 209
11.5. Umowa factoringowa 210
11.6. Podsumowanie 212
12. KREDYT KUPIECKI 215
12.1. Reguła procentu prostego 215
12.2. Reguła procentu składanego 220
12.3. Stopa nominalna 227
13. WYBRANE WSKAŹNIKI DO ANALIZY FINANSOWEJ JEDNOSTKI HANDLOWEJ 231 WYKAZ KONT KSIĘGI GŁÓWNEJ 235
LITERATURA 241
Spis treści 242