Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
Irv Kalb
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2022 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 432 s. |
Wymiar: | 165x228 mm |
EAN: | 9788328394063 |
ISBN: | 978-83-283-9406-3 |
Data: | 2022-11-29 |
Opis książki:
Python jest jednym z najczęściej używanych języków programowania. Może służyć do wielu celów, a jego możliwości są nieustannie poszerzane przez wciąż powstające biblioteki i narzędzia. Równocześnie niejeden programista poprzestaje na tworzeniu kodu w sposób proceduralny. Tymczasem w Pythonie jak najbardziej możliwe jest programowanie zorientowane obiektowo, pozwalające organizować kod w poręczne jednostki, których później można wielokrotnie używać. Taki kod jest czytelny, łatwy w rozbudowie i dużo efektywniejszy w działaniu. Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pisać kod łatwy w utrzymaniu i rozbudowie. Nauczysz się tworzyć klasy i obiekty w Pythonie i skorzystasz z tych umiejętności, by budować atrakcyjne elementy GUI. Niejako przy okazji poznasz framework pygame i płynnie przejdziesz do pisania interaktywnych gier i aplikacji zawierających widżety GUI, animacje i wiele różnych scen. Opanujesz ponadto takie koncepcje jak maszyna stanów, modalne okna dialogowe czy wzorce projektowe - a w praktyce zastosujesz wzorzec model-widok-kontroler.
Książka "Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika" - Irv Kalb - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 432 stron i została wydana w 2022 r.