Publiczna czy niepubliczna opieka zdrowotna
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 176 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788326403422 |
ISBN: | 978-83-2640-342-2 |
Data: | 2010-04-27 |
Opis książki:
Prezentowana monografia jest zbiorem tekstów przedstawiających zagadnienia dotyczące struktury własnościowej i prawno-ekonomicznych form działania usługodawców opieki zdrowotnej.
Choć większość autorów odnosi się do sytuacji systemu opieki zdrowotnej w Polsce, to w pierwszej części prezentowane są także zagraniczne koncepcje, rozwiązania i doświadczenia. Część druga poświęcona jest prawnym aspektom tej materii. Natomiast w części trzeciej omówione zostały wybrane zagadnienia odnoszące się do zasobów, gospodarki i finansów oraz zarządzania zakładami opieki zdrowotnej.
Czytelnik znajdzie w publikacji interesujące analizy, interpretacje i dyskusje, skupiające się wokół istotnych dylematów reformowania opieki zdrowotnej: Jaka powinna być struktura własnościowa sektora usługodawców i jak zapewnić współdziałanie podmiotów prywatnych i publicznych w zaspokajaniu potrzeb zdrowotnych? W jakiej formie prawnej i na jakich zasadach ekonomicznych powinny funkcjonować podmioty publiczne? Jaki charakter powinny mieć podmioty prywatne - jednostek biznesowych (nastawionych na zysk) czy nienastawionych na zysk? Przytaczane koncepcje modelowe, a także przykłady konkretnych rozwiązań stosowanych w Polsce i w innych krajach, ukazują złożoność i wielorakość uwarunkowań procesu przekształceń własnościowych oraz niejednoznaczność efektu końcowego. Publikacja niniejsza może stanowić cenny materiał dydaktyczny. Deficyt tego typu interdyscyplinarnych opracowań jest szczególnie odczuwalny w kształceniu studentów na kierunku zdrowie publiczne, osób odbywających specjalizację z dziedziny zdrowia publicznego oraz słuchaczy studiów o specjalności zarządzanie i ekonomika ochrony zdrowia.
Książka "Publiczna czy niepubliczna opieka zdrowotna" - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 176 stron i została wydana w 2010 r.