Tytuł książki:
Publicyści późniejszego romantyzmu wobec rządów zaborczych i spraw narodowościowych na ziemiach dawnej Rzeczypospolitej
Autor książki:
Sławomir Kalembka
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 151 s. |
EAN: | 9788323110125 |
ISBN: | 83-231-1012-3 |
Data: | 2001-01-27 |
pozycja niedostępna
×
Opis książki:
Szósty tom ,,Studiów z dziejów polskiej myśli politycznej" składa się z pięciu rozpraw uczniów redaktora tomu i obejmują one okres od lat czterdziestych XIX w., a więc w dziejach myśli polskiej czasy późniejszego romantyzmu, aż po nawroty do ówczesnych koncepcji.
Książka "Publicyści późniejszego romantyzmu wobec rządów zaborczych i spraw narodowościowych na ziemiach dawnej Rzeczypospolitej" - Sławomir Kalembka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Spis treści:
Sławomir Kalembka, Wprowadzenie
Urszula Kalembka, Władanie Hohenzollernów na ziemiach polskich w zwierciadle publicystyki Wielkiej Emigracji
Magdalena Niedzielska, Opozycja liberalna w Prusach Wschodnich przed rewolucją 1848 roku wobec Rosji i sprawy polskiej
Norbert Kasparek, Publicystyka polska wobec kwestii wschodniopruskiej w dobie Wiosny Ludów
Leszek Kuk, Zmiana nazwy katedry słowiańskiej Collčge de France w roku 1868. Z dziejów stosunku Francji wobec tzw. kwestii słowiańskiej w XIX wieku
Jan Sawicki, Stosunki między Polakami a Litwinami w przeszłości i na początku XX wieku w ujęciu Michała Römera
Urszula Kalembka, Władanie Hohenzollernów na ziemiach polskich w zwierciadle publicystyki Wielkiej Emigracji
Magdalena Niedzielska, Opozycja liberalna w Prusach Wschodnich przed rewolucją 1848 roku wobec Rosji i sprawy polskiej
Norbert Kasparek, Publicystyka polska wobec kwestii wschodniopruskiej w dobie Wiosny Ludów
Leszek Kuk, Zmiana nazwy katedry słowiańskiej Collčge de France w roku 1868. Z dziejów stosunku Francji wobec tzw. kwestii słowiańskiej w XIX wieku
Jan Sawicki, Stosunki między Polakami a Litwinami w przeszłości i na początku XX wieku w ujęciu Michała Römera