Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 1998 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 260 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788387703622 |
ISBN: | 83-87703-62-1 |
Data: | 2001-01-07 |
Opis książki:
Prezentowana książka jest próbą spojrzenia na problematykę recepcji telewizji z perspektywy psychologicznej. Czytelnik będzie miał okazję porównać wyniki badań sondażowych z wynikami psychologicznych eksperymentów naturalnych. Znajdzie również wiele szczegółowych danych na temat znaczenia wokalnych elementów struktury przekazu telewizyjnego oraz wpływu wielokrotnego powtarzania informacji w mediach na akceptację ich treści i formy. Część artykułów referuje wyniki badań empirycznych dotyczących znaczenia reklam telewizyjnych w procesie formowania się preferencji politycznych i konsumenckich ich odbiorców, inne podejmują problematykę odbioru zawartości programów informacyjnych w aspekcie zapamiętywania ich treści oraz przetwarzania przez telewidzów informacji przekazywanych im zarówno werbalnie, jak i za pośrednictwem materiału filmowego. Interakcje paraspołeczne, jakie tworzą się między telewidzami a osobami prowadzącymi programy telewizyjne, oraz wewnętrzna spójność tych programów to kolejne zagadnienia będące przedmiotem eksperymentów psychologicznych referowanych w niniejszej książce. Artykułem, na który warto zwrócić uwagę, jest oryginalna propozycja doktryny i misji telewizji publicznej, sformułowana podczas cyklu seminariów, w których udział wzięli psychologowie i wydawcy programów telewizyjnych, współpracujący na stałe z Regionalnym Ośrodkiem Telewizji Polskiej SA w Lublinie. Rezultatem prowadzonych wówczas dyskusji są również prace poświęcone specyfice lokalnej opinii publicznej oraz praktycznym aspektom języka telewizji.
Książka "Psychologiczne aspekty odbioru telewizji" - Piotr Francuz (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 260 stron i została wydana w 1998 r.