Psychologiczna analiza procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce
Urszula Oszwa
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 320 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788322728949 |
ISBN: | 978-83-2272-894-9 |
Data: | 2009-03-27 |
Opis książki:
Książka jest próbą systematyzacji poglądów na temat procesów operowania liczbami w wielowymiarowej perspektywie, z uwzględnieniem zagadnień psychologii rozwojowej i klinicznej oraz neuropsychologii klinicznej i poznawczej. W części teoretycznej Autorka przedstawia poglądy dotyczące struktury i organizacji procesów liczenia od czasów najwcześniejszych do współczesnych. W części empirycznej prezentuje badania własne oraz dokonuje porównania uzyskanych rezultatów w grupach dzieci z izolowanymi trudnościami w matematyce, z izolowanymi trudnościami w czytaniu, mieszanymi trudnościami w czytaniu i matematyce oraz bez trudności w czytaniu i liczeniu. Wyniki analizowane są także w kontekście poznawczych modeli przetwarzania liczb. Wartością pracy jest interdyscyplinarne spojrzenie na strukturę procesów operowania liczbami oraz ich wielowymiarowa eksploracja w badaniach własnych.
Książka "Psychologiczna analiza procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce" - Urszula Oszwa - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 320 stron i została wydana w 2009 r.