pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Psychologia wpływu mediów. Wybrane teorie, metody , badania

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: twarda
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373086524
ISBN: 978-83-7308-652-4
Data: 2007-11-30
Cena wydawcy: 29.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka odpowiada na rosnące zainteresowanie problematyką mediów masowych, zwłaszcza zainteresowanie skutkami i mechanizmami ich działania.
W publikacji zaprezentowano dziesięć różnych zagadnień, skoncentrowanych wokół trzech głównych problemów: mechanizmów wpływu, specyfiki działania telewizji oraz skutków wpływu mediów na wybrane dziedziny aktywności młodych użytkowników.
Książka została pomyślana jako pomoc dla początkujących badaczy użytkowników mediów, którzy przygotowują prace magisterskie czy doktorskie. Dzięki niej młodzi badacze i studenci szybko mogą się zorientować w głównych trendach i przedstawionych obszarach badań, w sposobach prowadzenia takich badań, mogą dostrzec białe plamy, rozmaite niedociągnięcia lub wzorować się na dobrych przykładach. Z podręcznika mogą skorzystać także nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia z edukacji medialnej, ludzie zarządzający mediami oraz dziennikarze, których książka może zachęci do refleksji na temat procesów psychologicznych, czy społecznych, które sami inicjują, poprzez tworzone programy, audycje, teksty. Każdy, kto chce lepiej zrozumieć media, może w książce znaleźć coś dla siebie

Książka "Psychologia wpływu mediów. Wybrane teorie, metody , badania" - Dorota Kubicka, Anna Kołodziejczyk - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Przedmowa
Część pierwsza. Mechanizmy działania mediów
Trzy spojrzenia na media masowe
Podejście użytkownika i korzyści w badaniu skutków oddziaływania mediów
Społeczno-poznawcza teoria komunikacji masowej Alberta Bandury
Modele procesów perswazji w komunikacji masowej
Teoria kultywacji w badaniu skutków oglądania telewizji
Część druga. Badania nad telewizją
Nadawanie i odbiór przekazów audiowizualnych
Badania nad wpływem telewizji na dzieci, młodzież i dorosłych
Część trzecia
Wpływ oglądania telewizji na rozwój umysłowy i osiągnięcia szkolne młodych widzów
Telewizja a twórcza wyobraźnia dziecka
Seksualność w mediach i jej wpływ na intymne życie młodzieży