Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań
Urszula Oszwa
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 200 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373088344 |
ISBN: | 978-83-7308-834-4 |
Data: | 2008-02-08 |
Opis książki:
Problem dyskalkulii doczekał się wielu opracowań teoretycznych i badawczych w literaturze światowej, natomiast w Polsce wzbudził zainteresowanie dopiero w latach dziewięćdziesiątych i nie doczekał się jeszcze zwartych wydawnictw. Monografia jest pracą zbiorową. Prezentuje główne trendy w literaturze psychologicznej dotyczące dyskalkulii rozwojowej oraz wyniki badań nad tym zjawiskiem przeprowadzonych w polskich szkołach.
Książka jest skierowana zarówno do nauczycieli matematyki, jak również do wykładowców i studentów pedagogiki i psychologii oraz pedagogów szkolnych i psychologów z poradni pedagogiczno-psychologicznych. Powinna zainteresować również rodziców, których dzieci mają bardzo duże trudności w uczeniu się matematyki, spowodowane nie lenistwem, a specyficznymi zaburzeniami zdolności arytmetycznych, określanymi mianem dyskalkulii rozwojowej.
Książka "Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci. Doniesienia z badań" - Urszula Oszwa - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2008 r.
Spis treści:
Część I
Społeczna perspektywa trudności arytmetycznych
Rozdział 1.
Modele diagnozy zaburzeń arytmetycznych (Urszula Oszwa)
Rozdział 2.
Trudności w uczeniu się matematyki u dzieci w ocenie nauczycieli (Beata Zarucka)
Część II
Charakterystyka objawowa trudności arytmetycznych
Rozdział 3.
Posługiwanie się liczbami przez dzieci z trudnościami w matematyce (Agnieszka Gołkiewicz-Kawa, Urszula Oszwa)
Rozdział 4.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przez dzieci z dyskalkulią (Monika Kurant)
Rozdział 5.
Przejawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją (Katarzyna Miazga, Urszula Oszwa)
Część III
Funkcjonowanie psychospołeczne osób z trudnościami arytmetycznymi
Rozdział 6.
Poziom lęku młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki (Urszula Oszwa, Anna Borula-Gawlik)
Rozdział 7.
Obraz kliniczny dyskalkulii rozwojowej. Studium przypadku (Bożena Kołcun)
Refleksje końcowe (Urszula Oszwa)