pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka

Dane szczegółowe:
Wydawca: Naukowe PWN
Format: pdf
Ilość stron: 446 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788301167288
Data: 2025-04-15
84.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Wiedza psychologiczna jest bardzo istotna zarówno dla skutecznego rozwijania biznesu, jak i dla kontrolowania zachowań wyborczych w polityce. Autorzy książki, najwybitniejsi polscy specjaliści z psychologii poznawczej, społecznej i ekonomicznej, którzy są nie tylko teoretykami, ale wykorzystują wiedzę naukową w praktyce, zapoznają czytelników z najnowszymi odkryciami dotyczącymi procesów umysłowych. W poszczególnych rozdziałach koncentrują się na zagadnieniach związanych m.in. z podejmowaniem decyzji finansowych i marketingowych, tworzeniem skutecznych reklam, badaniem wizerunku marki, analizowaniem zachowań konsumentów. Książka stanowi cenne źródło wiedzy nie tylko dla studentów nauk społecznych, ale również dla praktyków zarządzania, marketingu, reklamy, rynków finansowych, menedżerów zajmujących się strategiami kontroli zachowania się człowieka w biznesie, polityce i ekonomii.

Prezentowane analizy wskazują na to, że procesy poznawcze i motywacyjne mają charakter pragmatyczny, że są narzędziem rozwiązywania wielu problemów życiowych, wśród których niepoślednią rolę odgrywają problemy ekonomiczne. Książka będzie także bardzo użyteczna dla przedstawicieli świata biznesu – znajdą w niej wiele zaleceń wyprowadzonych z rzetelnej wiedzy naukowej. [...] Na koniec dwa słowa o stronie przeciwnej – o ludziach, którzy są przedmiotem oddziaływań złożonych i wyrafinowanych technik marketingowych i technik reklamy. Oni także na lekturze tej książki mogą wiele skorzystać: przekonują się, że są zwierzyną łowną, a myśliwi, którzy na nich polują mają do dyspozycji wyrafinowane pułapki. Znając je będą mogli bardziej racjonalnie zachowywać się we współczesnej rzeczywistości ekonomicznej.

(Z recenzji prof. dr hab. Tomasza Maruszewskiego)

E-book „Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Rozdział 1. Teoria i praktyka psychologii poznawczej Andrzej Falkowski, Tomasz Zaleśkiewicz 11
Rozdział 2. Poznawcze mechanizmy technik wpływu społecznego Dariusz Doliński 25
Rozdział 3. Dualizm poznania a procesy decyzyjne Joanna Sokołowska 53
Rozdział 4. Teoria perspektywy jako opisowy model wyborów ekonomicznych w warunkach ryzyka Tomasz Zaleśkiewicz 105
Rozdział 5. Liczby w decyzjach ekonomicznych: instynkt numeryczny i wrażliwość cenowa Robert Mackiewicz 137
Rozdział 6. Wieloznaczność poznawcza w komunikacji: prawo, zarządzanie i polityka Wojciech Cwalina 187
Rozdział 7. Poznawcze teorie podobieństwa w kształtowaniu wizerunku marki gospodarczej i politycznej Andrzej Falkowski 261
Rozdział 8. Motywacyjne i poznawcze źródła decyzji konsumenckich Małgorzata Kossowska 333
Rozdział 9. Prototypowa teoria pojęć w badaniach nad strukturą reklamy Alicja Grochowska 353