pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Przywództwo w szkole

Autor książki:

Joanna M. Michalak

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 204 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088504
ISBN: 978-83-7308-850-4
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 24.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka pozwoli Czytelnikowi uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: Co jest istotą przywództwa? Czym różni się lider od zwykłego szefa? Jakie cechy charakteru, predyspozycje i umiejętności powinien mieć lider? Czy człowiek rodzi się liderem? Jaki typ przywództwa jest pożądany w danej fazie rozwojowej placówki oświatowej? W jaki sposób przywództwo edukacyjne może pomóc w doskonaleniu szkoły? Autorzy udowadniają, że nie ma prostych rozwiązań służących doskonaleniu szkoły. Wskazują, że skuteczni liderzy to ci, którzy potrafią być odpowiedzialni, budować pozytywne relacje i oferować nauczycielom, rodzicom, uczniom możliwości wspólnej pracy na rzecz doskonalenia ich szkół.

Problematyka przywództwa w szkole wymaga podjęcia dalszych studiów oraz przeprowadzenia szkoleń wśród pracowników oświaty. Wierzę, że zebrane tu teksty zainspirują do takich działań i dostarczą cennego materiału badaczom, pracownikom naukowym i studentom pedagogiki, a dyrektorom szkół i nauczycielom pomogą w trudnym zadaniu wprowadzania zmian w szkole.

Książka "Przywództwo w szkole" - Joanna M. Michalak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 204 stron i została wydana w 2007 r.

Spis treści:

Wstęp
Introduction
Część I
POJĘCIE I ISTOTA PRZYWÓDZTWA W SZKOLE
Architektura dla lidera
Dyrektor placówki oświatowej jako przywództwa
Poszukiwania skutecznego stylu kierowania
Istota i modele przywództwa szkolnego
Część II
ROLA PRZYWÓDZTWA W ROZWOJU SZKOŁY
Jak wygląda skuteczne przywództwo w szkole?
Budowanie potencjału, doskonalenie szkoły i przywódcy szkolni
Doskonalenie pracy szkół funkcjonujących na obszarach zaniedbanych. Rola przywództwa
Część III
PRZYWÓDZTWO I UCZENIE SIĘ. NOWE WYZWANIA
Miejsca i źródła uczenia się nauczycieli
Rozwój zawodowy dyrektorów szkół a przywództwo i idea uczenia się przez całe życie
Przydatność koncepcji CSR (Corporate Social Responsibility) do zarządzania szkołą