pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Przemiany edukacyjne w Polsce i na świecie a modele wychowania

Autor książki:

Wiesława Korzeniowska

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa: miękka
Ilość stron: 476 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373081024
ISBN: 83-7308-102-X
Data:2001-02-03
Cena wydawcy: 20.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Prezentowana publikacja stanowi próbę podsumowania rezultatów dotychczasowych badań w zakresie przemian zachodzących w edukacji oraz próbę ukazania prognoz kierunków tych przemian w przyszłości. W większości rozpraw składających się na tą książkę autorzy koncentrują się wokół różnych aspektów edukacji i wychowania. Problematyka poszczególnych tekstów stanowi kompendium wiedzy o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości pedagogiki w Polsce i na świecie. Pozycja ta będzie przydatna naukowcom i studentom w kontynuacji badań prowadzonych w tym zakresie.

Książka "Przemiany edukacyjne w Polsce i na świecie a modele wychowania" - Wiesława Korzeniowska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.

Spis treści:

Wprowadzenie
Społeczne uwarunkowania przemian edukacyjnych w Polsce i na świecie
Ideał wychowania państwowego w II Rzeczypospolitej
Z dziejów polskiego szkolnictwa muzycznego okresu międzywojennego (1918-1939): cele i koncepcje kształcenia muzycznego Karola Pławiczki, Stefana Wysokiego, Wysokiego, Tadeusza Joteyki
Refleksje o wychowaniu młodzieży szkół średnich ogólnokształcących w Polsce w latach 1948-1956
„Nowoczesna szkoła – ponowoczesny uczeń” . Wychowanie do uczestnictwa w kulturze jako wyzwanie edukacyjne w erze globalizacji
Wychowanie wobec wyzwań nowych modeli kulturowych
Europeizacja polskiej oświaty oceniania przez pryzmat równości szans edukacyjnych
Założenia rozwoju systemu kształcenia w Republice czeskiej
School, Home and Socjety: How does the Sociokultural Environment transform Educational System?
(Szkoła, dom i społeczeństwo: w jaki sposób środowisko socjokulturowe przekształca systemy edukacyjne?)
Chrześcijańskie inspiracje edukacyjno-wychowawcze
Nad pytaniem o istotę systemu prewencyjnego ks. Bosko
Inspiracja chrześcijańska wychowaniu w kontekście listu apostolskiego Jana Pawła II Novo Millenio ineunte
Udział zakonów w Polsce w wychowaniu i kształceniu młodzieży. Zarys problemu
Szkoła klasztorna na Górze św. Anny 1869-1875
Działalność pedagogiczna i resocjalizacyjna Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia w Krakowie
Metody i formy wychowawcze w domach dziecka prowadzonych przez siostry Zgromadzenia Córek Maryi Niepokalanej w latach 1918-1939
Zarys projektu wychowawczego Sióstr Urszulanek Serca Jezusa Konającego
Odrodzenie rodziny przez wychowanie i nauczanie – na przykładzie szkoły Sióstr Niepokalanek w Wałbrzychu
Wzorzec osobowy gentlemana w koncepcji Hojna Locke’a
Charakter jako jedna z kategorii pedagogiczno-filozoficznych w koncepcji nauczania wychowującego J.F. Herbarta
Problematyka integracji we współczesnej szkole
O podmiotowości uczniów i nauczycieli we współczesnej szkole
Wizja pedagogii personalistycznej skierowanej na wychowanie integralne człowieka
Interpretacja pojęcia „integracja” w kontekście zmian wprowadzonych przez reformę oświaty w zakresie prac w klasach I-III
Wychowanie i nauczanie integracyjne jedna z edukacyjnych ofert XXI wieku
Wychowanie zdrowotne wobec idei edukacji na rzecz rozwoju ludzkiego
Wybrane uwarunkowania pracy wychowawczej z dzieckiem lekko upośledzonym umysłowo w szkole ogólnodostępnej w kontekście jego specjalnych potrzeb edukacyjnych
Model małżeństwa i rodziny w nauczaniu Kościoła katolickiego a wychowanie i edukacja młodzieży
O języku wartości w modelu wychowania górnośląskich dziewcząt i strażniczkach kształtowania wzorów na przełomie XIX i XX wieku
Modele wychowania w rodzinach ziemiańskich ziemi polskiej (druga połowa XIX wieku)
Modele wychowania w rodzinach polskich na Wileńsczyxnie. Komunikat
Rodzina wiejska Ziemi Pszczyńskiej na przełomie wieków XX i XXI 9w świetle badań ankietowych). Komunikat
Oferty edukacyjne schyłku XX wieku i początków XXI
Sztuka współbycia a samokształcenie i samowychowanie w szkole
Europeizm w kształceniu nauczycieli wspólnej Europy
Zmiany edukacyjne początku wieku – propozycja personalistyczna
Edukacja i wychowanie a efekt komunikowania masowego
Społeczna świadomość roli wychowania a terapeutyczne oddziaływanie nauczyciela w pedagogizacji rodziców
W poszukiwaniu ideału wychowawcy
Kształcenie w edukacji plastycznej
Anglojęzyczne innowacje leksykalne w kontekście przemian edukacji i wychowania
Święta, zwyczaje, obrzędy szkolne i ich sens wychowawczy
Świetlice środowiskowe – szansa czy konieczność (na przykładzie Pszczyny)