Przegląd muzykologiczny nr 6/2006
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 216 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 977164333106606 |
ISSN: | 1643-3319 |
Data: | 2008-01-31 |
Opis książki:
Nr 6 czasopisma obejmuje sześć artykułów omawiających zagadnienia muzykologiczne różnych epok. Tekst Agnieszki Leszczyńskiej, zatytułowany Między sztuką a komercją, analizuje zjawisko muzyki okolicznościowej i hołdowniczej końca XVI wieku na terenach Gdańska, Torunia i Elblągu. Kolejny artykuł, autorstwa Dominiki Grabiec, stanowi próbę opisania historii utworu muzycznego kompozytora Szymona Ferdynanda Lechleitnera. Irenę Bieńkowską zainteresowała organizacja życia teatralnego osiemnastowiecznego Słucka. Natomiast Mariusz Wrona "uległ" brzmieniu organów skonstruowanych przez francuskiego budowniczego, żyjącego w XIX wieku, Aristide Cavaillé-Coll. Kolejny artykuł jest analizą efektów wykorzystania harfy w twórczość Claude`a Debussy`ego. Ostatni już tekst, napisany przez Urszulę Ciołkiewicz, został zatytułowany Polska krytyka muzyczna wobec wybranych koncepcji warsztatowo-estetycznych drugiej awangardy. W numerze szóstym czasopisma został również opublikowany tekst Philipa V. Bohlmana będący rozszerzoną wersją wykładu wygłoszonego w Instytucie Muzykologii UW. Tekst ten został przetłumaczony z języka angielskiego przez prof. Zbigniewa Skowrona.
Książka "Przegląd muzykologiczny nr 6/2006" - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 216 stron i została wydana w 2007 r.
Spis treści:
Agnieszka LESZCZYŃSKA: Między sztuką a komercją: późnorenesansowa muzyka okolicznościowa i hołdownicza w Prusach Królewskich
Dominika GRABIEC: Offertoria Szymona Ferdynanda Lechleitnera ze zbioru muzykaliów Biblioteki Wyższego Seminarium Duchownego w Sandomierzu
Irena BIEŃKOWSKA: Organizacja życia teatralnego w Słucku w latach 1752-1760
Mariusz WRONA: Fakty i mity wokół brzmienia organów francuskich budowniczego Aristide`a Cavaillé-Coll
Zuzanna UMER: Harfa w utworach Claude`a Debussy`ego
Urszula CIOŁKIEWICZ: Polska krytyka muzyczna wobec wybranych koncepcji warsztatowo-estetycznych drugiej awangardy. Opinie i postulaty
PRZEKŁADY
Philip V. BOHLMAN: Muzyka żydowska i nowoczesność
KRONIKA
Z działalności Instytutu Muzykologii UW w roku 2005
NOTY O AUTORACH