Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 104 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 977013754407422 |
ISSN: | 0137-544X |
Data: | 2001-02-04 |
Opis książki:
W numerze dwudziestym drugim "Przeglądu Glottodydaktycznego" czytelnik znajdzie wiele interesujących tekstów poświęconych ważnym zagadnieniom lingwistycznym. Zamieszczono w nim znakomity tekst o lingwistycznych i glottodydaktycznych badaniach nad rodzajnikami niemieckimi. Kilka artykułów dotyczy bardzo istotnego zagadnienia, jakim jest metodyka nauczania, m.in. koncepcji konstruktywistycznej w uczeniu się i nauczaniu języka obcego na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy teoretycznej; znaczenia podejścia interkulturowego w akademickiej dydaktyce języka niemieckiego w ujęciu historycznym; nauczania porozumiewania się w zróżnicowanych sytuacjach komunikacyjnych; kształcenia podyplomowego nauczycieli dwujęzycznych oraz grzeczności językowej Polaków i obcokrajowców uczących się języka polskiego.
Książka "Przegląd Glottodydaktyczny. Tom 22 / 2006" - Sambor Grucza (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Książka posiada 104 stron i została wydana w 2007 r.
Spis treści:
Sambor GRUCZA: Lingwistyczne i glottodydaktyczne badania nad rodzajnikami Niemieckimi
Roman LEWICKI: Rola i miejsce języka niemieckiego w koncepcji kształcenia językowego Polaków w okresie przemian
Joanna LEMPART: Podejście konstruktywistyczne w uczeniu się i nauczaniu języka obcego na poziomie edukacji wczesnoszkolnej - podłoże teoretyczne i wyniki badań
Sylwia ADAMCZAK-KRYSZTOFOWICZ: Znaczenie podejścia interkulturowego w akademickiej dydaktyce języka niemieckiego. Rys historyczny i krótkie podsumowanie najważniejszych wniosków z badań własnych
Anna ŻUREK: Grzeczność językowa Polaków i obcokrajowców uczących się języka polskiego (studium porównawcze)
Magdalena OLPIŃSKA: Kształcenie podyplomowe nauczycieli klas dwujęzycznych
Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA: Nauczanie porozumiewania się w zróżnicowanych sytuacjach komunikacyjnych - wnioski z analiz podręczników języka niemieckiego jako obcego
Recenzje i przeglądy
Małgorzata KARWATOWSKA, Jolanta SZPYRA-KOZŁOWSKA, "Lingwistyka płci ", Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005 (Wioletta ORLIŃSKA)
Barbara OLASZEK, "Русский позитивизм. Идеи в зеркале литературы ", Łódź 2005 (Marta ŁUKASZEWICZ)
Elżbieta ZAWADZKA, "Nauczyciele języków obcych w dobie przemian ", Impuls, Kraków 2004 (Anna GACKOWSKA)
Lynne BOWKER, Jennifer PEARSON, "Working with Specialized Language. A practical guide to using corpora ", Routledge, London 2002 (Marek ŁUKASIK)
Małgorzata GNYŚ, "Zagadnienia kulturowe i kulturoznawcze w nauczaniu języków obcych ", Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2002 (Ewa TOMCZYK-POPIŃSKA)
Hans-Jürgen KRUMM, Paul R. PORTMANN-TSELIKAS (eds), "Begegnungssprache Deutsch - Motivation, Herausforderung, Perspektiven, Schwerpunkt: Sprachenpolitik und fachbezogene Grundsatzfragen. Plänarvorträge der XIII. Internationaler Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer ", Graz 2005, Studienverlag, Innsbruck-Wien-Bozen 2006 (Barbara GRUCZA)
Komunikaty i sprawozdania
"Deutschland und Polen - Nachbarn in Europa ", Wykład Jego Ekscelencji dr Reinharda Schweppe, Ambasadora Republiki Federalnej Niemiec w Polsce, wygłoszony w czasie uroczystego spotkania na Wydziale Lingwistyki Stosowanej i Filologii Wschodniosłowiańskich Uniwersytetu Warszawskiego (Wojciech WIESIOŁEK)