Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji
Adam P. Balcerzak
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 240 s. |
Wymiar: | 160x225 mm |
EAN: | 9788376112749 |
ISBN: | 978-83-7611-274-9 |
Data: | 2009-07-16 |
Opis książki:
W XXI wieku sukces gospodarczy każdego podmiotu jets uwarunkowany jego zdolnością do stawienia czoła globalnej konkurencji. Zdolność przedsiębiorstwa, regionu czy też państwa do sprostania konkurencji była od zawsze determinantą ekonomicznego powodzenia oraz dobrobytu. Jednak dzisiejsza globalna konkurencja przyjmuje zupełnie inny wymiar niż zjawisko konkurencji, z jaką zmagały się podmioty gospodarcze przez niemal cały XX wiek. Różnica ta nie sprowadza się wyłącznie do samej intensywności zjawiska, ale można mówić o jego zupełnie nowym wymiarze jakościowym. Najważniejszym wyznacznikiem tej nowej sytuacji jest wyeliminowanie barier nie tylko dla przepływu finalnych produktów, ale także likwidacji ograniczeń dla alokacji niemal wszystkich zasobów gospodarczych ponad granicami państw narodowych. Oznacza to niespotykany wcześniej skok w mobilności wszystkich czynników produkcji oraz czyni współczesny globalny rynek i globalną konkurencję zupełnie innymi, niż było to w okresie silnych państw narodowych i gospodarek oddzielonych wyraźnymi granicami.
Z wprowadzenia
Książka "Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji" - Adam P. Balcerzak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 240 stron i została wydana w 2009 r. Cena 27.93 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.