pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym. Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie

Autor książki:

Marian Gorynia

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wyd.: 2021
Oprawa: miękka
Ilość stron: 504 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788301215422
ISBN: 978-83-0121-542-2
Data: 2021-01-15
90.12 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 1-3 dni

Opis książki:

Wyjątkowo aktualna publikacja dotycząca zachowań przedsiębiorstw w sferze międzynarodowej współpracy gospodarczej.

Cechą dzisiejszej gospodarki rynkowej jest względnie swobodny przepływ towarów i usług w skali międzynarodowej. Decydującą rolę w tych procesach odgrywają przedsiębiorstwa, które coraz częściej oprócz prowadzenia działalności na ich macierzystych rynkach wewnętrznych podejmują ekspansję na rynki zagraniczne.

Książka jest dobrze osadzona w najważniejszych koncepcjach teoretycznych wyjaśniających ekspansję zagraniczną firm oraz uwzględnia najnowszą literaturę światową. Autor omawia m.in.: czynniki skłaniające firmy do wychodzenia na rynki zagraniczne, możliwe formy podejmowania działalności oraz metody służące do wyboru optymalnej formy ekspansji zagranicznej. Jest to nieocenione źródło wiedzy dla studentów studiujących na kierunkach związanych z międzynarodową współpracą gospodarczą (międzynarodowe stosunki gospodarcze, biznes międzynarodowy, logistyka międzynarodowa). Książka przydatna jest również dla nauczycieli prowadzących dydaktykę w tym zakresie.

Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której - co bardzo istotne - przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (...) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.

Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska

Książka "Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym. Aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie" - Marian Gorynia - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 504 stron i została wydana w 2021 r. Cena 90.12 zł. Zapraszamy na zakupy!