Przedsiębiorstwo odporne na kryzys
Maria Romanowska, Wioletta Mierzejewska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 232 s. |
Wymiar: | 155x235 mm |
EAN: | 9788326494796 |
ISBN: | 978-83-2649-479-6 |
Data: | 2015-12-18 |
Opis książki:
W książce opisano sposób organizacji i zachowania polskich przedsiębiorstw w okresie kryzysu. Zaprezentowane w niej wyniki badań pozwoliły na identyfikację cech przedsiębiorstw i zbioru dobrych praktyk, dzięki którym największe polskie przedsiębiorstwa przetrwały kryzys, a część z nich nawet poprawiła swoje wyniki. Autorzy wskazali postawy i zachowania przedsiębiorstw odpornych na kryzys w najważniejszych obszarach zarządzania, a także czynniki, które miały największy wpływ na wyniki ekonomiczne w kolejnych latach kryzysu. Szczegółowo omówili m.in.:
- pojęcie kryzysu w przedsiębiorstwie oraz jego determinanty,
- odporność polskich przedsiębiorstw na kryzys makroekonomiczny,
- zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw w okresie kryzysu,
- modele biznesowe przedsiębiorstw odpornych na kryzys,
- potencjał zasobowy polskich przedsiębiorstw,
- struktury przedsiębiorstw w czasie kryzysu,
- przywództwo w sytuacji kryzysu,
- kulturę organizacyjną w czasie kryzysu,
- najważniejsze determinanty odporności przedsiębiorstw na kryzys,
- metody pomiaru odporności na kryzys oraz autorski model odporności na kryzys.
Publikacja przeznaczona jest zarówno dla naukowców i badaczy, jak i praktyków zarządzania. Zawiera wartościowe sugestie, w jakich obszarach działania i w jakich rozwiązaniach zarządczych kryją się możliwości zbudowania odporności na kryzys.
Książka "Przedsiębiorstwo odporne na kryzys" - Maria Romanowska, Wioletta Mierzejewska (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 232 stron i została wydana w 2015 r.