Dane szczegółowe: | |
Producent: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 313 s. |
Data: | 2001-01-12 |
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Publikacja stanowi pamiątkową monografię wydaną z okazji 50-lecia pracy naukowo-dydaktycznej Profesora Mariana Strużyckiego w Szkole Głównej Handlowej (SGPi S) w Warszawie.
Książka "Przedsiębiorczość. Przedsiębiorstwo. Rynek" - Anna Skowronek-Mielczarek (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Spis treści:
Słowo od Rektora
Wprowadzenie od Dziekana
Nota biograficzna (opracowała Anna Skowronek – Mielczarek)
Bibliografia prac Profesora Mariana Strużyckiego
Część I. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo – uwarunkowania zmian w zarządzaniu – Marian Strużycki
Zmienne pozycjonowania przedsiębiorstw – Jerzy Altkorn
Podstawy teoretyczno-metodologiczne badań naukowych w dziedzinie marketingi – Leszek Żabiński
Logistyczne wsparcie strategii przedsiębiorstwa – Czesław Skowronek
Kryzys i przetrwanie przedsiębiorstwa – Marcin Nowakowski
Decyzje cenowe w procesie zarządzania przedsiębiorstwem handlowym – Halina Szulce
Zakres i uwarunkowania stosowania przez przedsiębiorstwa orientacji marketingowej – Krystyna Mazurek-Łopacińska
Firma rodzinna – strategicznego ukierunkowania – Jan Jeżak
Synergia w działalności współczesnych przedsiębiorstw – Cezary Suszyński
Część II. Przedsiębiorczość
10. Przedsiębiorczość – współczesnym wyzwaniem polskiej gospodarki – Bogdan Nogalski
11. Marketing w gospodarce globalnej, a nowe kwalifikacje menedżerów – Józefa Kramer i Teodor Kramer
12. konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych – Mirosław Haffer
13. Zmiany w otoczeniu, jako wyzwanie dla współczesnego marketingu – Bogdan Gregor
14. O niektórych sposobach kształtowania orientacji marketingowej – Franciszek Misiąg
15. Granice outsourcingu i wirtualizacji w przemyśle – Tadeusz Wojciechowski
16. Znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w polskiej gospodarce – Anna Skowronek- Mielczarek
17. Strategiczne sieci przedsiębiorstw – Zbigniew Dworzecki
Część III. Rynek
Integracja pionowa – niemodna strategia – Maria Romanowska
Strategia – podstawą rozwoju przedsiębiorstwa – Henryk Mruk
Zmiany w zachowaniach nabywczych polskich konsumentów – Zofia Kędzior
Marketingowe nośniki rynkowej wartości przedsiębiorstwa – Anna Czubała
Powiązania uczestników grupy kapitałowej – Michał Trocki
Dylematy współpracy dostawców i przedsiębiorstw handlowych na rynku artykułów codziennego zapotrzebowania – Urszula Kłosiewicz-Górecka
Podstawowe wolności rynku wewnętrznego Unii Europejskiej – Jan W. Wiktor
Wywieranie wpływu na podejmowanie decyzji zakupu w działalności marketingowej przedsiębiorstw – Grażyna Światowy
Wprowadzenie od Dziekana
Nota biograficzna (opracowała Anna Skowronek – Mielczarek)
Bibliografia prac Profesora Mariana Strużyckiego
Część I. Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo – uwarunkowania zmian w zarządzaniu – Marian Strużycki
Zmienne pozycjonowania przedsiębiorstw – Jerzy Altkorn
Podstawy teoretyczno-metodologiczne badań naukowych w dziedzinie marketingi – Leszek Żabiński
Logistyczne wsparcie strategii przedsiębiorstwa – Czesław Skowronek
Kryzys i przetrwanie przedsiębiorstwa – Marcin Nowakowski
Decyzje cenowe w procesie zarządzania przedsiębiorstwem handlowym – Halina Szulce
Zakres i uwarunkowania stosowania przez przedsiębiorstwa orientacji marketingowej – Krystyna Mazurek-Łopacińska
Firma rodzinna – strategicznego ukierunkowania – Jan Jeżak
Synergia w działalności współczesnych przedsiębiorstw – Cezary Suszyński
Część II. Przedsiębiorczość
10. Przedsiębiorczość – współczesnym wyzwaniem polskiej gospodarki – Bogdan Nogalski
11. Marketing w gospodarce globalnej, a nowe kwalifikacje menedżerów – Józefa Kramer i Teodor Kramer
12. konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych – Mirosław Haffer
13. Zmiany w otoczeniu, jako wyzwanie dla współczesnego marketingu – Bogdan Gregor
14. O niektórych sposobach kształtowania orientacji marketingowej – Franciszek Misiąg
15. Granice outsourcingu i wirtualizacji w przemyśle – Tadeusz Wojciechowski
16. Znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w polskiej gospodarce – Anna Skowronek- Mielczarek
17. Strategiczne sieci przedsiębiorstw – Zbigniew Dworzecki
Część III. Rynek
Integracja pionowa – niemodna strategia – Maria Romanowska
Strategia – podstawą rozwoju przedsiębiorstwa – Henryk Mruk
Zmiany w zachowaniach nabywczych polskich konsumentów – Zofia Kędzior
Marketingowe nośniki rynkowej wartości przedsiębiorstwa – Anna Czubała
Powiązania uczestników grupy kapitałowej – Michał Trocki
Dylematy współpracy dostawców i przedsiębiorstw handlowych na rynku artykułów codziennego zapotrzebowania – Urszula Kłosiewicz-Górecka
Podstawowe wolności rynku wewnętrznego Unii Europejskiej – Jan W. Wiktor
Wywieranie wpływu na podejmowanie decyzji zakupu w działalności marketingowej przedsiębiorstw – Grażyna Światowy