Projektowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej w okresie adolescencji
Magdalena Piorunek
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 268 s. |
Wymiar: | 175x240 mm |
EAN: | 9788323213659 |
ISBN: | 83-232-1365-8 |
ISSN: | 0083-4254 |
Data: | 2001-01-24 |
Opis książki:
Teoretyczno-empiryczne studium ukazujące specyfikę procesu dokonywania wyborów dróg kształcenia i podejmowania decyzji zawodowych w perspektywie dorastania. Nowatorstwo stanowiska teoretycznego i podejścia badawczego autorki polega na podważeniu zasad dotychczasowych i zaproponowaniu długofalowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ułatwiającej uczniom stopniowe "dojrzewanie" do podjęcia decyzji dotyczącej dalszej drogi kształcenia i wyboru szkoły i zawodu. Książka może stać się jedną z najważniejszych publikacji w zakresie problematyki orien-tacji szkolnej i zawodowej.
Książka "Projektowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej w okresie adolescencji" - Magdalena Piorunek - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 268 stron i została wydana w 2004 r.
Spis treści:
I. Mlodzież wobec przyszłości - dyferencjacja, pluralizm, indywidualizacja
1. Orientacje życiowe młodzieży w świetle badań empirycznych
2. Wykształcenie i praca zawodowa w orientacjach życiowych młodzieży
3. Orientacje edukacyjne i zawodowe młodzieży - eksplikacje i zastosowania empiryczne
II. Teorie projektowania przyszłosci edukacyjno-zawodowej
1. Główne nurty teoretyczne w zakresie projektowania przyszłości
2. Teoria projektowania przyszłości edukacyjno-zawodowej Hodkinsona
2.1. Podmiotowe ramy procesu projektowania edukacyjno-zawodowego
2.2. Społeczne konteksty projektowania edukacyjno-zawodowego
2.3. Biograficzny kontekst projektowania przyszłości - diachronia dzieciństwa i adolescencji
III. Przyszłość edukacyjno-zawodowa w indywidualnych poszukiwaniach etapu adolescencji - badania podłużne
1. Podejścia badawcze w problematyce projektowania przyszłości edukacyjno-zawodowej
2. Założenia badań własnych
3. Studium przypadku jako egzemplifikacja podłużnego modelu badań
4. Adolescencyjne strategie projektowania przyszłości edukacyjno-zawodowej
5. Wnioski z analizy przypadków w przekroju
IV. Projektowanie edukacyjno-zawodowe w okresie adolescencji - badania poprzeczne
1. Metodologiczne podstawy programu badawczego
2. Projektowanie edukacyjno-zawodowej przyszłości we wczesnej adolescencji
2.1. Drogi edukacyjno-zawodowe wybierane przez młodzież
2.2. Podmiotowy kontekst dokonywanych wyborów
2.3. Style projektowania edukacyjno-zawodowego
2.4. Sytuacja decyzyjna na progu edukacyjnym
3. Projektowanie edukacyjno-zawodowej przyszłości w późnej adolescencji
3.1. Charakterystyka badanej młodzieży trzech torów kształcenia ponad podstawowego
3.2. Drogi edukacyjno-zawodowe wybierane przez młodzież
3.3. Podmiotowy kontekst dokonywanych wyborów
3.4. Style projektowania edukacyjno-zawodowego
3.5. Sytuacja decyzyjna na progu edukacyjnym
4. Projektowanie edukacyjno-zawodowe w perspektywie adolescencji
V. Poradnictwo biograficzne jako wyzwanie edukacyjne
Aneks
Bibliografia
Projecting educational and professional future during adolescence (Summary)