
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Format: | |
Ilość stron: | 170 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788377842270 |
Data: | 2025-02-06 |
Opis e-booka:
Zarządzanie projektami systematycznie zyskuje na znaczeniu i rozwija się dynamicznie. W rezultacie rośnie zapotrzebowanie na profesjonalną wiedzę projektową. Powoduje to potrzebę rozwoju fachowych rozwiązań zarządzania projektami w postaci nowoczesnych instrumentów zarządzania. Zarządzanie projektami, pomimo stosunkowo krótkiej historii, zgromadziło obszerną, wartościową wiedzę praktyczną, ale dorobek praktyczny poszczególnych zagadnień zarządzania projektami jest zróżnicowany. Jednym z zagadnień, które w ostatnim okresie cieszy się dużym zainteresowaniem specjalistów zarządzania projektami, jest organizacja i funkcjonowanie biur projektów (ang. Project Management Office PMO). Problematyka ta ma bogatą obcojęzyczną literaturę przedmiotu, natomiast w Polsce jest jeszcze stosunkowo słabo spopularyzowana. Istnieje jeszcze deficyt wiedzy fachowej z tego zakresu na rynku wydawniczym w Polsce, a więc, biorąc powyższe pod uwagę, niniejszą publikację należy uznać za cenną inicjatywę. Praca obejmuje omówienie: projektów i ich miejsca w organizacji, biznesowego kontekstu realizacji projektów, zasad tworzenia PMO, najważniejszych aspektów i problemów praktycznych ich funkcjonowania. [Z recenzji prof. dr hab. Michała Trockiego]
E-book „Project Management Office. Tworzenie - Funkcjonowanie - Ewolucja” - Wydawca: Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Cena 29.40 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
1. PROJEKTY I ICH MIEJSCE W ORGANIZACJI 9
1.1. Pojęcie projektu 9
1.2. Typologia projektów 13
1.3. Istota zarządzania projektami 19
1.4. Grupy, programy projektów oraz portfele 25
2. KONTEKST REALIZACJI PROJEKTÓW 31
2.1. Strategiczny wymiar projektu 31
2.2. Organizacyjne aspekty realizacji projektów 37
2.3. Identyfikowanie inicjatyw projektów 48
2.4. Inicjowanie projektów w organizacji 56
3. TWORZENIE PROJECT MANAGEMENT OFFICE 63
3.1. Istota Project Management Office 63
3.2. Funkcje Project Management Office 68
3.3. Modele funkcjonowania Project Management Office 79
3.4. Implementacja Project Management Office 85
3.5. Kierunki rozwoju Project Management Office 90
4. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH FUNKCJI PROJECT MANAGEMENT OFFICE 95
4.1. Scentralizowane zarządzanie ryzykiem 96
4.2. Centralne zarządzanie zasobami 103
4.3. Centralne sterowanie kompetencjami 107
4.4. Scentralizowane zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym 114
5. PRAKTYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA PROJECT MANAGEMENT OFFICE 121
5.1. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży informatycznej 121
5.2. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży usługowej 127
5.3. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży inżynieryjnej 135
5.4. Analiza porównawcza studiów przypadków 140
5.5. Ewolucja Project Management Office – ujęcie praktyczne 145
ZAKOŃCZENIE 151
SPIS TABEL 153
SPIS RYSUNKÓW 155
BIBLIOGRAFIA 157
SKOROWIDZ NAZW 165
INDEKS NAZWISK 167