Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2003 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 776 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373611191 |
ISBN: | 83-7361-119-3 |
Data: | 2009-09-07 |
Opis książki:
Książka Programowanie gier. Kompendium" dostarczy całej potrzebnej wiedzy, byś stał się twórcą pasjonujących gier komputerowych.
Podzielona na rozdziały zgodnie z poziomem zaawansowania, opisuje kolejno wszystkie aspekty dotyczące programowania gier. Mniej doświadczeni czytelnicy poznać mogą zasady posługiwania się językiem C++ i sprawdzić swe umiejętności pisząc dwie gry tekstowe. Ale to tylko rozgrzewka przed skokiem w krainę Direct X i poznaniem podstawowych składników tej najbardziej rozrywkowej z bibliotek, czyli Direct X Graphics, Direct Sound i Direct Input. Twoje umiejętności podniesie z pewnością zaprojektowanie własnych, uniwersalnych modułów, z pomocą których tworzone są przykładowe programy.
Kolejna część książki opisuje w przystępny sposób bardziej zaawansowane tematy, takie jak matematyczne podstawy tworzenia gier, modelowanie fizyczne, sztuczna inteligencja. Na zakończenie dowiesz się, jak napisać prawdziwą, dużą i atrakcyjną grę i... jak ją sprzedać.
Książka zawiera:
- Podstawy C++ i środowiska Visual C++
- Zmienne, operatory, funkcje C++
- Projekty wieloplikowe i preprocesor
- Łańcuchy i wskaźniki
- Programowanie obiektowe: klasy, dziedziczenie
- Strumienie danych
- Projektowanie dużych aplikacji
- Projektowanie bibliotek gier
- Wprowadzenie do programowania w Windows i Direct X
- Grafika w Direct X, Direct Input i Direct Sound
- Podstawowe algorytmy i struktury danych
- Matematyczne aspekty programowania gier
- Sztuczna inteligencja w grach
- Modelowanie fizyczne - pisanie gier opartych na prawach fizyki
- Publikowanie gier
Książka "Programowanie gier. Kompendium" - Bruno Miguel Teixeira de Sousa - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 776 stron i została wydana w 2003 r.