Programowanie aplikacji na iPhone 4. Poznaj platformę iOS SDK3 od podstaw
David Mark, Jack Nutting, Jeff LaMarche
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 592 s. |
Wymiar: | 158x235 mm |
EAN: | 9788324635887 |
ISBN: | 978-83-246-3588-7 |
Data: | 2012-01-04 |
Opis książki:
Rewolucyjne urządzenia - nowatorskie oprogramowanie!- Jak przygotować środowisko pracy?
- Jak zaprojektować atrakcyjny interfejs użytkownika?
- Jak wykorzystać potencjał ekranów dotykowych i gestów?
i Phone, i Pad, i Pod Touch - kto nie zna tych urządzeń? Zmieniły one sposób, w jaki korzystamy z telefonii komórkowej, internetu, oraz to, jak słuchamy muzyki. Perfekcyjny interfejs użytkownika oraz nowoczesny, choć elegancki design sprawiły, że urządzenia te podbiły serca ludzi w każdym wieku. Używają ich nastolatkowie oraz stateczni biznesmeni. Dzięki tej popularności ich użytkownicy są łakomym kąskiem dla producentów oprogramowania. Udostępniając atrakcyjną aplikację, błyskawicznie możesz zyskać dziesiątki tysięcy potencjalnych klientów. Na aplikacjach na te urządzenia naprawdę można zarobić konkretne pieniądze!
Dzięki tej książce błyskawicznie opanujesz niuanse tworzenia oprogramowania dla systemu i OS. Na początek poznasz jego charakterystyczne cechy oraz skonfigurujesz swoje środowisko pracy. Jesteś gotowy do nauki? Zaczynamy. Obsługa interakcji, projektowanie interfejsu użytkownika, obsługa wirtualnej klawiatury to tylko niektóre z elementów, które opanujesz na wstępie. Potem z każdym rozdziałem jest coraz ciekawiej! Nauczysz się zarządzać pamięcią, przechowywać dane użytkownika oraz tworzyć zaawansowane obiekty graficzne za pomocą bibliotek Quartz i Open GL.
Ponadto dowiesz się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał ekranów dotykowych, usług geolokalizacyjnych oraz czujników położenia i przyśpieszenia. Na sam koniec zobaczysz, jak tworzyć aplikacje obsługujące wiele języków, tak żeby Twoje dzieło mogło zdobyć popularność na rynku międzynarodowym. Książka ta jest idealną i wymarzoną pozycją dla wszystkich osób tworzących rozwiązania dla platformy spod znaku ugryzionego jabłka. Sprawdzi się ona również wyśmienicie w rękach nowicjusza, dla którego będzie stanowiła przewodnik programisty po systemie i OS.
- Cechy charakterystyczne platformy i OS
- Obsługa interakcji
- Akcje
- Uruchamianie aplikacji
- Projektowanie i tworzenie interfejsu użytkownika
- Automatyczna rotacja i zmiana rozmiaru interfejsu
- Korzystanie z wielu widoków
- Wykorzystanie paska zakładek
- Obsługiwane czcionki
- Zastosowanie Table View
- Nawigacja w tabelach
- Ustawienia aplikacji i użytkownika
- Przechowywanie danych
- Technologia Grand Central Dispatch
- Cykl życia aplikacji
- Quartz i Open GL - rysowanie na ekranie
- Obsługa ekranów dotykowych i gestów
- Usługi geolokalizacyjne
- Wykorzystanie informacji z żyroskopu i akcelerometru
- Korzystanie z aparatu
- Tworzenie aplikacji wielojęzycznych
Książka "Programowanie aplikacji na iPhone 4. Poznaj platformę iOS SDK3 od podstaw" - David Mark, Jack Nutting, Jeff LaMarche - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 592 stron i została wydana w 2012 r.