Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 320 s. |
Wymiar: | 168x240 mm |
EAN: | 9788375266962 |
ISBN: | 978-83-7526-696-2 |
Data: | 2009-10-19 |
Opis książki:
Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną, Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą: znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu prognostycznego, eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania, metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów, sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania, prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa, Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Książka "Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem" - Paweł Dittmann, Iwona Dittmann, Ewa Szabela-Pasierbińska, Aleksandra Szpulak - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 320 stron i została wydana w 2009 r. Cena 48.52 zł. Zapraszamy na zakupy!