Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 254 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788323319672 |
ISBN: | 83-233-1967-7 |
Data: | 2001-01-23 |
Opis książki:
Pierwsze pokolenie sieciowe (urodzeni około 1975 r.), dziś trzydziestolatkowie, będą rozumieć "e-biznes", "e-edukację" i "e-kulturę" od środka, ponieważ są i będą obecni przy ich powstawaniu. To oni je stworzą. [...] Środowisko WWW jest w cudowny sposób wolne i otwarte. To najbardziej demokratyczne medium, jakie kiedykolwiek wynaleziono. W sieci każdy może być swoim własnym wydawcą. Jest jednak i ciemna strona Internetu - brak kontroli jakości. Drukowanie jest drogie, zatem zanim publikacja ukaże się w druku, przechodzi cały proces selekcji i redakcji. Większość publikacji internetowych to samizdaty w czystej postaci [...]. Efektywne uczenie się za pośrednictwem sieci wymaga specjalnie zaprojektowanych do tego celu zasobów WWW, które byłyby w stanie konkurować z najnowszymi podręcznikami drukowanymi. Musimy zbudować głębokie i bogate sieciowe środowisko edukacyjne - nie dżunglę zasobów dobrych, złych i okropnych. Jeśli pojawią się dobre zasoby, nauczyciele będą z nich korzystać.
Profesor Tord Hoivik Oslo University College, Norwegia Faculty of Journalism, Library and Information Science
Książka "Profesjonalna informacja w internecie" - Maria Kocójowa (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.