Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 398 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788323323365 |
ISBN: | 978-83-2332-336-5 |
Data: | 2007-09-21 |
Opis książki:
Wydawany od ponad 25 lat, klasyczny podręcznik poświęcony problematyce produkcji radiowej, z którego skorzystało całe pokolenie dziennikarzy radiowych.
Książka jest nieodzowną pomocą dla osób zajmujących się produkcją radiową, gdyż obejmuje wszystkie jej aspekty: od technik operacyjnych i metod pracy producenta do przeprowadzania wywiadów i pisania tekstów do radia, tworzenia reklam, serwisów informacyjnych, audycji z telefonicznym udziałem słuchaczy, magazynów, reportaży i słuchowisk. Nowe wydanie uzupełnione zostało o cyfrowe techniki produkcji i opis nowoczesnych metod pracy.
Podręcznik zawiera nowe i uaktualnione informacje z takich dziedzin, jak:
• Cyfrowe techniki produkcji: montaż komputerowy, cyfrowa rejestracja dźwięku, radio cyfrowe.
• Służba publiczna i jakość audycji.
• Etyka, szczególnie w przedstawianiu informacji.
• Tworzenie słuchowisk i uzupełnianie ich prostymi, lecz sugestywnymi efektami akustycznymi.
• Zarządzanie rozgłośnią.
• Układanie ramówki i ocena audycji.
• Tworzenie relacji poza studiem.
Na rynku można znaleźć wiele praktycznych podręczników, żaden jednak nie łączy opisu i wyjaśnienia funkcjonowania radia w równie efektywny sposób.
Broadcast Magazine
Wyjątkowo dobrze napisana, dokładna i przydatna książka.
Bill Dorris, wykładowca w School of Communications, Dublin City University, Irlandia
Robert Mc Leish – producent radiowy, dyrektor działu szkoleń w BBC, niezależny konsultant i instruktor. Prowadził kursy i szkolenia z zakresu zarządzania produkcją w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Stanach Zjednoczonych. Był też doradcą w wielu małych rozgłośniach w krajach rozwijających się.
Książka "Produkcja radiowa" - Robert McLeish - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 398 stron i została wydana w 2007 r.