pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać

Autor książki:

Hans Ulrich Gumbrecht

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 176 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788323231592
ISBN: 978-83-2323-159-2
Data: 2017-06-13
pozycja niedostępna

Opis książki:

Książka zawiera wyczerpującą prezentację myśli Hansa Ulricha Gumbrechta, jednego z najoryginalniejszych współczesnych badaczy literatury. Przedstawia autorski opis z pewnych kluczowych przesunięć teoretycznych w literaturoznawstwie i w humanistyce ostatnich trzydziestu lat oraz równie autorską wizję ich możliwej przyszłości. Na podstawie owej oceny przeszłości i przyszłości badań literackich oraz humanistyki książka wypracowuje prowokacyjną tezę, według której z racji wyłącznego skupienia się na interpretacji, tj. na rekonstrukcji i na przypisywaniu znaczenia, humanistyka stała się niezdolna do zajmowania się innym wymiarem zjawisk kulturowych, równie istotnym co wymiar znaczenia. Interpretacja nie jest w stanie oddać sprawiedliwości wymiarowi "obecności", w którym zjawiska i zdarzenia kulturowe stają się namacalne oraz oddziałują na nasze zmysły i ciała. Produkcja obecności to namiętny apel o przemyślenie i przeformułowanie praktyk intelektualnych w humanistyce.

Książka "Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać" - Hans Ulrich Gumbrecht - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 176 stron i została wydana w 2017 r.