Proces uczenia się przez całe życie. Aspekty kształtowania kompetencji nauczycielskich
Joanna Aksman, Stanisław Nieciuński
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | AFM |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 186 s. |
Wymiar: | 155x230 mm |
EAN: | 9788375712537 |
ISBN: | 978-83-7571-253-7 |
Data: | 2014-05-29 |
Opis książki:
Rozważania zawarte w książce wskazują, że kompetencje nauczycieli są zjawiskami niezmiernie złożonymi, wymagającymi interdyscyplinarnej i wielowątkowej analizy. Przeprowadzone przez autorów ustalenia mają charakter cząstkowy. Nie tylko jednak odsłaniają potrzebę prowadzenia dalszych badań nad zawodowymi kompetencjami nauczycieli prowadzących wychowanków w rozojowo odrębnych fazach biegu ich życia, lecz w jakimś stopniu oświetlają także ich możliwe, różnorodne pola, dotąd niedostatecznie poznane. Uwydatniają tym samym wzmagającą sie w społeczeństwach gwałtownej zmiany potrzebę ich eksploracji, całożyciowa edukacja staje się w nich bowiem istotnym warunkiem owocnego życia jednostek, a nawet całych grup społecznych, natomiast jej brak-przeciwnie- okazuje się poważnym czynnikiem ich stopniowej społeczno-ekonomicznej marginalizacji.
Książka "Proces uczenia się przez całe życie. Aspekty kształtowania kompetencji nauczycielskich" - Joanna Aksman, Stanisław Nieciuński (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo AFM. Książka posiada 186 stron i została wydana w 2012 r.