Proces uczenia się przed, w trakcie i po pandemii COVID-19. Badanie VULCAN. Badanie VULCAN
Hanna Krauze-Sikorska

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Format: | |
Ilość stron: | 140 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323239871 |
Data: | 2025-04-02 |
Opis e-booka:
Czy czas pandemii COVID-19 i kształcenia zdalnego trwale zmienił polską szkołę? Czy po nadrobieniu zaległości programowych system szkolny będzie dążył do status quo sprzed pandemii? Czy wymuszone sytuację rozwiązania technologiczne i nowe kompetencje nauczycieli i uczniów zostaną wykorzystane? Te i podobne pytania nurtują naukowców i praktyków, a prowadzone w obszarze edukacji badania przybliżają nas do odnalezienia odpowiedzi. Prezentowanym raportem badawczym włączamy się w dyskusję nad rzeczywistością kształcenia zdalnego i przewidywaniami co do jego bliższych i dalszych konsekwencji. Książka jest finalnym raportem z badań nad procesem uczenia się w czasie pandemii COVID-19, prowadzonych w roku szkolnym 2020/2021 przez zespół badawczy z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i firmę VULCAN (operatora jednego z najpopularniejszych dzienników elektronicznych – UONET+). Wyniki badań, które obudowaliśmy ramą teoretyczną dotyczącą sytuacji w Polsce w okresie pandemii, a także dynamiki cyfrowego świata ucznia, teorii uczenia się wspomaganego technologicznie i procesu kształtowania kompetencji cyfrowych, to próba określenia, jak doświadczenia kształcenia na odległość zmieniają wyobrażenia i oczekiwania uczniów i uczennic wobec szkoły, a szczególnie ich preferencje dotyczące uczenia się.
E-book „Proces uczenia się przed, w trakcie i po pandemii COVID-19. Badanie VULCAN. Badanie VULCAN” - Wydawca: Uniwersytet im.Adama Mickiewicza w Poznaniu. Cena 20.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Rozdział 1. Cyfrowy świat ucznia 11
Rozdział 2. Uczenie się wspomagane technologicznie 31
Rozdział 3. Kształtowanie kompetencji cyfrowych 47
Rozdział 4. Zmiany w edukacji w czasie pandemii COVID-19 65
Rozdział 5. Uczenie się przed, w trakcie i po pandemii COVID-19 – raport z badań 79
Podsumowanie i dyskusja 109
Rekomendacje 123
Bibliografia 127