Proces uczenia się przed w trakcie i po pandemii COVID-19 Badanie VULCAN
Sylwia Jaskulska, Barbara Jankowiak, Joanna Sikorska, Michał Klichowski, Hanna Krauze-Sikorska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2021 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 140 s. |
EAN: | 9788323239864 |
ISBN: | 978-83-2323-986-4 |
ISSN: | 00834254 |
Data: | 2022-02-21 |
Opis książki:
Czy czas pandemii COVID-19 i kształcenia zdalnego trwale zmienił polską szkołę? Czy po nadrobieniu zaległości programowych system szkolny będzie dążył do status quo sprzed pandemii? Czy wymuszone sytuację rozwiązania technologiczne i nowe kompetencje nauczycieli i uczniów zostaną wykorzystane? Te i podobne pytania nurtują naukowców i praktyków, a prowadzone w obszarze edukacji badania przybliżają nas do odnalezienia odpowiedzi. Prezentowanym raportem badawczym włączamy się w dyskusję nad rzeczywistością kształcenia zdalnego i przewidywaniami co do jego bliższych i dalszych konsekwencji. Książka jest finalnym raportem z badań nad procesem uczenia się w czasie pandemii COVID-19, prowadzonych w roku szkolnym 2020/2021 przez zespół badawczy z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i firmę VULCAN (operatora jednego z najpopularniejszych dzienników elektronicznych - UONET+). Wyniki badań, które obudowaliśmy ramą teoretyczną dotyczącą sytuacji w Polsce w okresie pandemii, a także dynamiki cyfrowego świata ucznia, teorii uczenia się wspomaganego technologicznie i procesu kształtowania kompetencji cyfrowych, to próba określenia, jak doświadczenia kształcenia na odległość zmieniają wyobrażenia i oczekiwania uczniów i uczennic wobec szkoły, a szczególnie ich preferencje dotyczące uczenia się.
Książka "Proces uczenia się przed w trakcie i po pandemii COVID-19 Badanie VULCAN" - Sylwia Jaskulska, Barbara Jankowiak, Joanna Sikorska, Michał Klichowski, Hanna Krauze-Sikorska - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 140 stron i została wydana w 2021 r.