pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Problemy wczesnej edukacji nr 2/2014

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 126 s.
Wymiar: 168x240 mm
EAN: 977173415820625
ISBN: 9771734158206
Data: 2015-02-24
Cena wydawcy: 21.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Spis treści
ROZPRAWY I ARTYKUŁY
Leah O Toole, Cooperative learning
in Initial Teacher Education: student experiences 7
Małgorzata Wójcik, W poszukiwaniu modelu praktyk nauczycielskich z doświadczeń i refl eksji nauczyciela akademickiego (pedagoga praktyk) 21
Katarzyna Stawiarska, Maria Kielar-Turska, Kategoria rodzinyw słowniku dzieci okresu średniego dzieciństwa. Ujęcie diachroniczne 45
Hana Stadlerová, An integration of art education into preschool instruction 60
Anne Ryan, Agnieszka Nowak-Łojewska,
Knowledge in the teaching-learning process from meeting standards to refl ecting on standards 73
Aleksandra Maj, Metoda projektów jako strategia wcielania w praktykę idei wyłaniającego się programu 86
NARRACJE I PRAKTYKI
Zdzisław Aleksander, The concept of teachers learning in the fi eld of early education. From the Freinet pedagogy to the training of academic teachers 101
SPRAWOZDANIA
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sprawozdanie z 6th Biennial Conference of International Froebel Society. Canterbury, 26-28 czerwca 2014 r. 109
Halina Rotkiewicz, Sprawozdanie z XI Walnego Zjazdu Delegatów Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Warszawa, 3 kwietnia 2014 r. 118
Autorzy 120
Informacje dla Autorów 121
Contents
STUDIES AND ARTICLES
Leah O Toole, Cooperative learning in Initial Teacher Education: student experiences 7
Małgorzata Wójcik, In search of a model for teaching practice the experience and refl ection of an academic teacher (practice teacher) 21
Katarzyna Stawiarska, Maria Kielar-Turska, Family in the mental lexicon of preschool children. Diachronic view 45
Hana Stadlerová, An integration of art education into preschool instruction 60
Anne Ryan, Agnieszka Nowak-Łojewska, Knowledge in the teaching-learning process from meeting standards to refl ecting on standards 73
Aleksandra Maj, The project approach as a strategy for the implementation of the idea of an emergent curriculum 86
NARRATIONS AND PRACTICES
Zdzisław Aleksander, The concept of teachers learning in the fi eld of early education. From the Freinet pedagogy to the training of academic teachers 101
REPORTS
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Sprawozdanie z 6th Biennial Conference of International Froebel Society. Canterbury, 26-28 czerwca 2014 r. 109
Halina Rotkiewicz, Sprawozdanie z XI Walnego Zjazdu Delegatów
Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Warszawa, 3 kwietnia 2014 r. 118
Authors 120
Information for Authors 123

Książka "Problemy wczesnej edukacji nr 2/2014" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 126 stron i została wydana w 2014 r.