pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Problemy moralne w świecie informacji

Autor książki:

Agnieszka Szewczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: Difin
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788372519061
ISBN: 978-83-7251-906-1
Data: 2009-03-04
pozycja niedostępna

Opis książki:

Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych problemów moralnych. Współczesne media - a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie „moralnie obojętne", jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publikacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspektywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do refleksji - jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń informacyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.

Książka "Problemy moralne w świecie informacji" - Agnieszka Szewczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Difin. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2008 r.