Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Difin |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 200 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788372519061 |
ISBN: | 978-83-7251-906-1 |
Data: | 2009-03-04 |
Opis książki:
Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych problemów moralnych. Współczesne media - a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie „moralnie obojętne", jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publikacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspektywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do refleksji - jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń informacyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.
Książka "Problemy moralne w świecie informacji" - Agnieszka Szewczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo Difin. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2008 r.