pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego. Seria: Monografie prawnicze

Dane szczegółowe:
Wydawca: C H Beck
Rok wyd.: 2017
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788325597177
ISBN: 978-83-2559-717-7
Data: 2017-11-15
Cena wydawcy: 129.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Prawo do prywatności jest pojęciem żywym, którego coraz to nowe aspekty ujawniają się w miarę rozwoju stosunków społecznych, wypadków politycznych oraz w wyniku rozwoju techniki. Z jednej strony istnieje niejako naturalna chęć ograniczania prawa do prywatności przez władze publiczne, z różnych zresztą względów, zwykle motywowanych szeroko rozumianym dobrem obywateli, z drugiej tendencja do pieczołowitego jej chronienia - po stronie osób fizycznych.

Gwałtowny rozwój techniki daje możliwości głębokiego inwigilowania zachowań społecznych każdego człowieka. Wyszukiwarki internetowe bez najmniejszej trudności agregują informacje o wszystkich aspektach życia jednostki, tworząc tym samym gotowe profile handlowe dla zainteresowanych podmiotów. Pozwala to także na prognozowanie zachowań użytkowników sieci, a nawet na wpływanie na podejmowane decyzje, zarówno na polu gospodarczym, jak i społeczno-politycznym. Umożliwia to również poznanie preferencji i oczekiwań politycznych, światopoglądowych i wyznaniowych, zainteresowań seksualnych, stanu majątkowego etc.

Współczesne środki przekazu sprzyjają ograniczeniom praw i wolności, odzierając użytkownika Internetu z prywatności niejako na własne życzenie, dając jako alternatywę wykluczenie cyfrowe.

Książka "Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego. Seria: Monografie prawnicze" - Katarzyna Chałubińska-Jentkiewicz, Ksenia Kakareko, Jacek Sobczak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2017 r.