Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 203 s. |
Wymiar: | 168x240 mm |
EAN: | 9788375266047 |
ISBN: | 978-83-7526-604-7 |
Data: | 2008-11-18 |
Opis książki:
Głównym celem repetytorium jest usystematyzowanie i przedstawienie w łatwej do przyswojenia formie najistotniejszych zagadnień związanych z problematyką prawną papierów wartościowych oraz wybranych zagadnień dotyczących prawnej regulacji funkcjonowania rynku kapitałowego. W opracowaniu, oprócz części ogólnej, właściwej większości typów normatywnych i rodzajów papierów wartościowych, opisane zostały zarówno funkcjonujące obecnie w polskim porządku prawnym "klasyczne" walory, takie jak weksle, czeki, konosamenty, dowody składowe (zarówno nierozdzielne, jak i powstałe z nich rewersy i warranty), akcje, obligacje, bankowe papiery wartościowe, listy zastawne, publiczne papiery wartościowe oraz certyfi katy inwestycyjne, jak również instrumenty fi nansowe będące wytworem stosunkowo niedawnej praktyki, które są charakterystyczne dla masowego obrotu na rynku kapitałowym.
Opracowanie podzielone jest na dwie części - w pierwszej przedstawione zostały podstawowe zagadnienia teoretyczne, w drugiej zaś znajduje się zestaw przykładowych pytań testowych wraz z odpowiedziami.
Ze względu na swą formę oraz sposób ujęcia tematu repetytorium skierowane jest głównie do osób zainteresowanych problematyką prawną papierów wartościowych i rynku kapitałowego, które pragną utrwalić i sprawdzić zdobytą już w tym zakresie wiedzę, w szczególności zaś do studentów uczelni prawniczych i aplikantów.
Zawarte w opracowaniu wybrane wzory matematyczne związane z poszczególnymi rodzajami papierów wartościowych mogą uczynić niniejsze repetytorium przydatnym również dla studentów kierunków ekonomicznych, a także innych osób pragnących zdobyć podstawową wiedzę na temat prawnej regulacji papierów wartościowych.
Książka "Prawo papierów wartościowych i rynku kapitałowego" - Jacek Kołacz - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 203 stron i została wydana w 2007 r.