Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | LexisNexis |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 776 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788373348745 |
ISBN: | 978-83-7334-874-5 |
Data: | 2008-11-18 |
Opis książki:
Książka obejmuje analizę podstawowych problemów z zakresu szeroko rozumianego prawa mediów. Celem autorów było przybliżenie czytelnikom najistotniejszych zagadnień prawnych związanych z funkcjonowaniem prasy drukowanej, radia i telewizji oraz mediów wykorzystujących sieci komunikacji elektronicznej (m.in. internetu).
Publikacja zawiera omówienie najważniejszych regulacji dotyczących działalności mediów wynikających z konwencji międzynarodowych, dyrektyw obowiązujących w Unii Europejskiej oraz polskiego ustawodawstwa. Wskazano w niej także kluczowe orzeczenia sądowe odnoszące się do różnych aspektów funkcjonowania mediów. Autorzy zajmują się m.in. problematyką reklamy i sponsoringu w środkach masowego komunikowania, praw i obowiązków dziennikarzy, ochrony dó osobistych, prawa własności intelektualnej, nowoczesnych technologii oraz konkurencji w mediach, a także odpowiedzialności cywilnoprawnej i karnej.
Współautorami książki są w większości pracownicy naukowi Uniwersytetu Jagiellońskiego, którzy od wielu lat zajmują się prawną problematyką funkcjonowania mediów zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.
Publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu czytelników, m.in. do osób związanych z funkcjonowaniem wydawnictw prasowych, stacji radiowych i telewizyjnych, operatorów sieci kablowych, agencji reklamowych, dziennikarzy, prawników oraz studentów pragnących poszerzyć i usystematyzować swoją wiedzę na temat różnych prawnych aspektów funkcjonowania mediów.
Książka "Prawo mediów" - Janusz Barta, Ryszard Markiewicz, Andrzej Matlaka (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo LexisNexis. Książka posiada 776 stron i została wydana w 2008 r.